|
|
|
|---|---|
|
Jag har hittat en 525 -93 som coupefläkten är kass på. Om man lämnar in bilen så kostar det ca 6000 kr att få det åtgärdat. Är det svårt eller mkt arbete att byta fläkten? Bilen är utrustad med AC. AC´n på denna bil är också kass, vad brukar ge sig på dessa bilar? Mvh: Tobias | |
|
hej jag tror det finns lite olika fabrikat på fläktarna hur det plockas isär är mig veterligen lika iallafall. jag vill minnas att det är till å ta väck torkararmar och plastskyddet över torkar mekanismen. sedan ser du fläkten där trångt å jävligt men det är väl tjusningen? skämt åsido en bra eftermiddag är det nog. AC Kondensor sitter ju då illa till,,,,saltsprut å allt den får tåla förmodligen inte så ofta någon bryr sig om att tvätta där den sitter. Micke |
|
|
Det är relativt enkelt så du behöver inte lämna in den. Fläktmotorn sitter bakom en lucka på torpedväggen. Vad det gäller AC'n så är det förmodligen kondensorn som gett sig som minijonte skriver. |
|
rsarits |
Varken torkararmar eller plasten behöver demonteras, det räcker med "plåtluckan" på torpeden. Så ser det i alla fall ut på 530 -95, jag tog loss min fläkt för att smörja upp lagren i vintras. Om du ändå vill ta bort plasten under rutan av någon anledning, så kommer du att behöva nya plastclips, de är omöjliga att få loss hela, de kostar bara några kronor styck på BMW |
|
Kika på länkarna så får du lite hjälp iaf. Länk Länk //Roffa |
|
|
Tackar för vägledningen. Jag ska nog ta och kika på den där bilen ändå. Hoppas den är så fräch som ägarn säger bara. Det vore ju fint med en BMW kombi istället för sedanen nu när man nyss blivit farsa. Fick en lite pojk i tisdags kl 05:50. :-) Mvh: Tobias |
|
|
Ja då är de ju läge för en touring =) Grattis! //Roffa |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.