|
|
|
|---|---|
| hej! har problem med m70n vibrerar på tomgång,har märkt att ena stiften är altid blöt nr3.insugspackningarna läcker sen länge sedan men aldrig vibrat tidigare vad bör jag kolla på? | |
|
Mät ohm talet,ska ligga på ca:6,2 från hatt till hatt. Mvh Dic. |
|
| tack för svaret! hur gör man måste man ha motorn igång eller,på mina kablar står d 5kohm | |
Paap Reeder |
Du måste ha en ohmmätare eller resistansmätare är nog fackuttrycket. Det står 5 Kohm på tändstiftshylsan och 1 Kohm på hatten till fördelarlocket det blir som Dic säger 6,0 - 6,2 från hatt till hatt. Får du 0 ohm bör du använda sökfunktionen och söka på tändkablar ... ty nya säljs dom bara i satser om 2570:- per sida. Kör du för länge med avbrott i ett stift kommer den med tiden att sabba katten med för mycket oförbrännt br som går ut i katten. MVH /// Paap R |
|
Hej! Hur märker man främst att en cylinder "ramlat ur" pga detta? 0 ohm borde betyda direkt-kontakt och borde ge en gnista (Ni kanske menar oändligt=avbrott). Börjar bli lite orolig nu när man läser att ett felvrid med handen ska sabba tändhatten..... Min är lite orolig på tomgång både före och efter stiftbytet, men sedan var jag och chippade bilen och detta skulle göra ev. lite lägre bränsleförbrukning, men än så länge dricker den mer (1,2 på ditvägen, lite mer på hemvägen och nu 1,6). Iofs fått för mig att jag fått gammal soppa på shell, V-power 99 oktan. Har inte kört upp denna tanken än eller så mycket med den nya mappningen så... Tråkigt att börja lossa tändhattar o fördelare för att mäta, kan man inte se detta genom ett stroboskop eller nåt? Ingen gnista på det stiftet=ingen blink? Finns det nån genväg? MVH: Steve /S |
|
Paap Reeder |
... tyvärr betyder 0 ohm i detta fallet ... = no contact! MVH /// Paap R |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.