|
|
|
|---|---|
|
Hoppas att någon kan hjälpa mig med detta -tydligen - vanliga BMW-problem. Jo, så här är det. När jag kört c:a 2 km från kallstart börjar motorn, eller i alla fall kylarvätskan i expansionskärlet koka. Tempmätaren går upp till normaltemp som den ska och stannar där ganska länge, sedan rusar den upp snabbt mot rött. Jag har varit noga med att slå av motorn direkt när det händer. Efter luftning går tempen ner till normalläge, men går upp igen på nytt efter ett par minuters körning. Det syns inget tecken på vatten i avgaserna eller olja i vattnet. Motorn går jämnt och lugnt hela tiden utan biljud. Jag har luftat nu ur systemet noga och länge, men efter en tur runt kvarteret var det fullt med luft igen. Vad kan det vara för fel? Så vitt jag kan fatta så måste den ju suga in luft någonstans. Var är det mest troligt? Om jag måste byta vattenpump, vad ska jag passa på att mer byta när jag ända är där. Kan det ha med ACn att göra? | |
|
Tips från mig är ju att du ska byta v-pump,termostat OCH termostathus.. Nee,inget AC-relaterat.. Kolla "sök inlägg" för mera tips.. Superbra funktion här på forumet. Mvh Janne. |
|
|
Tack, Janne! (Har sökt i forumet, men hittade inte riktigt samma symptom.) // Henrik |
|
| kan vara en spricka i termostathuset,då kommer lufften där.som janne säger byt alltid vattenpumpen i samma veva... | |
|
Är det idé att byta drivrem också? |
|
| kostar inte många kroner extra,så har du gaderat dig,.. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.