|
|
|
|---|---|
|
När jag var ute och körde igår så hände något med motorn. Det kom först in en klassisk doft av ångande kylvatten i bilen, men jag reagerade inte direkt på det. Det var först när motorn helt plötsligt dog som jag reagerade på att något var fel och lade då också märke till doften. Tempmätaren ligger kvar på normal nivå. Jag rullar in på en parkering och kikar under huven och märker mycket riktigt att det läcker kylvatten. Det ser ut som det kommer från området runt vattenpumpen men jag är inte säker. Kan det börja läcka kylvatten bara för att pumpen gått? Finns det några andra slangar det brukar läcka ifrån? (båda stora huvudslangarna är hela) Eller är det någon packning som gått? Det som jag reagerade mest på är att motorn dog. Alla tips är varmt välkomna. | |
|
Efter att ha läst på lite grann så blir jag mer och mer säker på att vattenpumpen skurit. Så här i efterhand så minns jag att det tjöt lite illavarslande någonstans i området runt fläktremmen i förra veckan. Sedan när jag lös lite med ficklampan så ser det ut som om det läcker vatten från pumpen. Frågan är om något mer kan ha gått sönder? Finns det några typiska följdfel som uppkommer när vattenpumpen går? |
|
|
Det är säkert vattenpump som måste bytas, kolla också rund expansionstanken, där brukar läcka, typiskt frl på bmw...kanterna vikar sig ut rund behållaren. |
|
| Det var vattenpumpen. Bytte den nyss, gick helt smärtfritt. Nu fungerar bilen klockret igen. | |
|
en packning i vattenpumpen gick två gånger i minn förra e 39a .. HP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.