|
|
|
|---|---|
|
Finns en uppsättning 18" fälgar till E46 på PB. De mäter 8" i bredd och har ET 38. Passar de min GT? Tänkte trycka på mina R däck som mäter 235/40 men är rädd för ballongeffekt, vad säger ni? Mvh Markuz | |
|
Kom igen nu ni kunniga, det är lite brådis! Mvh Markuz |
|
|
På 8.5" med ET38 säger man väl att e36's skärmar har någon millimeter kvar så med en 8" borde det funka fint. 235/40 är ju bara aningen större än 225/40, kommer ju knappast bli tyskstuk men inte irriterande ballongstuk heller. Mvh, /Wille |
|
|
OK, har 8,5" breda fälgar med 225/40 på nu och det funkar alldeles utmärkt. Som du säger borde det då fungera med en fälg som är en halv tum smalare. Det jag är mest rädd för är ballongstuk på däcken! Lite tyskstuk eller raka däckssidor är snyggast tycker jag. I värsta fall får jag sälja däcken och köpa nya. Mvh Markuz |
|
|
Håller med om att rakt eller lätt tyskstuk är snyggast. Detta borde dock funka utan att det ser allt för knäppt ut :D Mvh, /Wille |
|
|
Hallå igen, har en annan uppsättning på gång. Fastnade för en BMW orginal fälg. De sitter på 320SI E90 och mäter 8,5*18 och har ET37, kommer de att passa GT:n? Kostade 3500Kr/st på BMW och jag tror att de kommer se bra ut på bilen. Hade ett litet tryck där det stod BMW MOTORSPORT, en grym liten extradetalj. Mvh Markuz |
|
|
ET och vad som får plats under skärmen får du räkna på själv utifrån vad du kör på idag. Dock hade jag bestämt för mig att fälgbredd rekomenderas olika för R-däck och för vanliga däck. Letade och hittade denna på Rejsa.nu angående fälgbredd för R-däck. Länk Kanske gammal skåpmat, men men... /Fredrik |
|
|
OK, idag åker jag på Schnitzer fälgar som mäter 8,5*18 fram med 225/40 och 9*18 bak med 255/35. ET 38 på samtliga fägar. Är ju ingen tekniker eller matematiker men logiskt sett borde det ju fungera. Skiljer ju bara 1mm i ET. Har jag rätt information kan M3 E36 ha ända ned till ET 35. Fast det kanske beror på hur fälgen är utformad också, vad vet jag. Jag vill helst kunna beställa fälgarna på Fredag så det vore bra med fler utlåtanden. Mvh Markuz |
|
|
Imorgon är det nog dags. Vad säger experterna? Mvh Markuz |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.