AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Import
1.687

vad tycker ni om denna 330 02 med 400hk

Jo
316
Jonas 320
Audi r8 4.2 R-tronic -09
Porsche GT3RS CS vit -10
Ferrari F430 Scuderia -10
Corvette c5
m3 cab 2004
m3 cab 2000 E36

hej. nu är det dags att köpa ni bil.. jag hittade en fin bil som jag tänker köpa.. Har pratat med firman och han kunde tänka sig sänka priset lite ifall det var på till export
det är en bmw 330 från 02 med 400hk

gärna några tips innan jag går på denna affären

Länk

Jonas M-power
När det rör sig om närmare 300.000:- så skulle jag hellre ha köpt en billigare och modifierat bilen själv. Då vet Du att ingen annan kört sönder bilen innan... Bör finnas från runt 200t Då har Du runt 100t till Laddningen, borde räcka mer än väl. Då har Du även garanti på i alla fall turbo m.m.
Det kommer bli grymt svårt att importera denna kärra, det verkar som om den är seriöst trimmad, då är det säkerligen infört i briefet. Detta kommer att göra att du får plocka av allt trim innan du regbesiktar den i Sverige. Är den inte seriöst trimmad är ju inte det direkt något positivt i sig men SBP kommer fortfarande se att den är kompressorkonverterad.
Kul bil men allt merarbete runt importen gör att det inte blir värt det.
Köp en fräsh 330 touring på hemmaplan, åk till Ess tuning i Norge och låt dem konvertera den isåfall.

Mvh,
/Wille
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Är den nya effekten införd i Briefet får du nog problem med bilprovningen.
Jo
316
Jonas 320
Audi r8 4.2 R-tronic -09
Porsche GT3RS CS vit -10
Corvette c5
m3 cab 2004
m3 cab 2000 E36

Jag kan få bilen för ungefär 250.000kr med reg och resan.. Jag har en vän på bilprovning och han har alltid hjälpt mig med bes så det ska någ inte vara något problem..

Och för det andra kan jag hitta en fin m3 e46 för de priset.

Jonas M-power
Några minuspunkter som skulle få mig att avstå från bilköpet.
1. Småhandlare (3 dyrare bilar, resten budget), vad är löften och garantier värda?
2. Trimmet, inte säkert din kamrat kan hjälpa dig vid regbesiktning.
Vad gäller 1. så har vi alla olika kompetens. Själv har jag bara importerat från auktoriserade BMW-handlare med ett års europlus, men är man riktigt bilkunnig kanske det går att minska riskerna.

Mvh
Mikael
He
1.011
Heden
Audi RS6 -16
Hej,

Bara den bakdelen skulle få mig att titta på en annan bil! Varför skulle den behöva 6 avgaspipor?! En Ferrari klarar sig med 4 st som ett exempel. Jag tror att du gör bäst i att köpa en otrimmad bil och trimmar den själv.

Mvh/ Niclas
Bakdelen var ohyggligt ful. Annars gillar jag konceptet starkt med en kombisleeper men det kan som sagt bli problem vid regbesiktning.

Varför ingen bil på motorn? Att pumpa ur 400hk ur en 330 kräver antagligen ganska omfattande modifikationer, är detta och effekten dokumenterad?

Flåklypa
Visa användare
386
Mattias Eriksson
E28 M535i -87
E36 323i Coupé -98
Och ett par icke BMW...
Att annonsen avslutas med meningen "Alle Angaben ohne Gewähr." vilket betyder "Alla uppgifter utan garanti." skulle ju bara det få mig att backa ur... Betänk detta noga: ALLA UPPGIFTER I ANNONSEN ÄR UTAN GARANTI!!! Samt ovan nämnda problem med att registreringsbesikta den... Men visst verkar det utan tvivel vara en häftig bil!

The speed is always OK, but sometimes the corner can be too tight...
Visa användare
386
Mattias Eriksson
E28 M535i -87
E36 323i Coupé -98
Och ett par icke BMW...
Såg en sak till nu... På prislappen som syns på interiörbilden står det 37.900 euro. Nu annonseras den för 29.000 men han kan släppa den ännu billigare, tydligen runt 26-27.000 euro... Varför har handlaren självmant prutat ner den i runda slängar 100.000 kronor...? Hur länge har den stått där egentligen, eller är det någonting som har pajat på den, och vad skulle det i så fall vara?

The speed is always OK, but sometimes the corner can be too tight...
Kan ju tilläggas att förarsätets vänstra stöd är mycket slitet. Min bil som har gått mångdubbelt längre ser fräschare ut. Behöver inte betyda ngt, ville bara påpeka det om du missat det.

Mvh
Mikael
Jo
316
Jonas 320
Audi r8 4.2 R-tronic -09
Porsche GT3RS CS vit -10
Corvette c5
m3 cab 2004
m3 cab 2000 E36

Tack för tipsen
jag avstår min vän från munchen har tittat på den. Han kan mycket bmw och äger själv en M5 2002. Han säger bilen går lite bättren orginal men den är sönder skruvad. Airbag lampa lyste, vibrerade när man var över 130km, lackad bak kanske av någon krock skada, Han bjud honom 13000 euro merän så är den inte värd säger han. Jag litar på honom
Hoppar över denna Äffar

Tackar för er hjälp igen

Jonas M-power
Ex
940
ExHonda
325i Coupé -94
528i Touring -97
bara jag som tycker att 6st utblås blir lite för mycket? Dubbla på varje sida (M3-stuket) ser riktigt snyggt ut, men tre på varje sida ser bara fånigt ut?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.