|
|
|
|---|---|
|
Jag hade igår kväll en diskution med min far. Saken gällde vare sig hans 328'a (E36) är spärrad på 236km\h. Jag vet att det är maxfarten, men beror det på en spärr (som går att ta bort) eller är det helt enkelt så att bilen inte presterar mer? Tacksam för svar, Peter | |
Gemini__ |
En E36 328:a har ingen toppfartsspärr nej. //Thomas |
|
Då var det som jag trodde, tack ska du ha! Då kan jag komma hem med huvudet högt istället för att skamset krypa undan, jag insisterande nämligen igår att så var fallet! :) |
|
Gemini__ |
Men du kan ju låta farsgubben tro det, så blir han nöjd =) |
|
Hade jag haft styrkan att vara den större mannen hade jag gjort det, men suget att stoltsera och visa mig kunnig är för stort! :) Dessutom är farsgubben rätt övertygad om att han med sin E36'a kör ifrån min E46, så vi får se om jag lyckas få ut honom på vägen nån dag för att få det svart på vitt! :) Mvh, Peter |
|
|
Det kommer att vara den bästa föraren som vinner den matchen. Frågan är om inte e36an är liiite snabbare i lägre farter. Flåklypa |
|
|
Ja jag tror det kommer att bli väldigt jämt. Det känns verkligen som att E36'an är kvickare iväg när man kör, sen om det är en verklig faktor eller att det beror på att bilen är äldre och man hör ljudet utifrån, samt känner vibrationer och stötar annorlunda, det vet jag inte. Sen så har jag 19" fälgar medans farsgubben har 17", vilket lär påverka mina resultat negativt. Nåja, det finns bara ett sätt att verkligen få reda på, eller hur? :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.