|
|
|
|---|---|
|
För någon vecka sen så stannade bilen efter jag pressat den relativt hårt. Jag stannade och skull in och handla och sen när jag kom ut så vägrade den starta. Tjejen fick komma bort med startkablar och vi fick igång den. Dagen efter lämnade jag in den på BMW där de konstaterade att batteriet helt enkelt var urladdat och att generatorn laddade som den skulle. Fint tänkte jag.. kanske bara var en engångs grej. Dagen efter händer exakt samma sak. Och då köper jag ett nytt batteri eftersom det enligt de på BMW kunde vara fel. Med ett nytt batteri kunde det inte gå fel... men det kunde det igen... batteriet urladdat ytterligare en gång och denna gång ett nytt. De problempunkter som jag kollat och inte innehar är; *Slutsteg som ligger och drar. *Bagageluckans lampa är släckt. Och alla övrig belysning i övrigt. Någon som haft ett liknande problem där generatorn laddar fast batteriet töms ut ändå på runt 1 dag? Detta är ett oerhört intressant fenomen det är ju något som ligger och drar ur batteriet...eller så glappar sladden från generatorn? Jag skulle uppskatta om ni gav utförliga svar på vad som kan vara fel och VARFÖR Mvh; Christofer | |
|
Hej igen. Problemet är nu halvt löst i vart fall. Felorsaken var generatorn i alla fall trots att de på BMW kollat den. Dock är kolen helt OK så det kan ju vara laddreläet som inte fungerar. Mvh; Christofer |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.