|
|
|
|---|---|
|
Hej, Nu har jag fått problem! Den gula motorlampan för dåliga avgasvärden började lysa i fredags samt att den drog typ 1.5 liter milen enligt bensinmätaren i momsad motorvägsfart. Bilen kändes inte helt ok men efter en stund gick allt som det skulle igen och efter cirka 20 mil slockande lampan. Jag fixade lite med bilen i lördags och startade bara motorn för att flytta bilen ett par meter. Bilen kinkade sig och gick på 5 cylindrar men efter en stund gick den normalt igen. I söndags körde jag cirka 40 mil utan problem men idag när jag åkte ut till Värmdö stannade jag till för att foto några Rådjur... Bilen ville inte starta efter upprepade startförsök. Jag lyckades ändå rulla igång den men då tändes motorlampan igen... På väg hem lös den hela tiden och bilen gick stundtals riktigt risigt och ibland normalt. Sista 2 milen bara kasst... Slö och lite ryckigt som den inte riktigt tände som den skulle. Bensinförbrukningen gick upp markant och låg på typ 2 liter milen... Någon som känner till symptomen? Kamaxelgivare, Vevaxelgivare, lamdasond, tändspole, insugslang? Lätt att laga själv? dyrt? :| Hjälp mottages tacksamt! | |
|
Idag försökte jag starta bilen men tydligen vill den vara med och demonstrera idag... Den känns t.o.m skakig på startmotorn... Som den bara tända på fem cylindrar men den inte lyckas tända på en enda. Någon som upplevt något likande tidigare? |
|
| Säkert tändspolar om den inte går på alla cylindrar. Har själv fått byta dom på flera bilar. Sök på forumet det finns flera trådar angående detta. | |
| Den bogserades till Borgs bil idag så jag får se vad dom säger. Jag "hoppas" att det är en tändspole. Finns ju en hel del att läsa om dessa.. :/ | |
| Bränslepumpen byttes och problemet är borta! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.