AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.015

E46 Ci 320 / 325 Priser?

ps
377
psike
M240i xDrive -19
Har suttit och sonderat alla annonser jag kunnat hitta, är som topic säger ute efter en E46 Coupé, motoralternativ är inte prio ett snarare utseende och utrustningsnivå.

-320 / 325 (330)
-Sportstolar ett krav
-SoV (avsaknad av endera måste reflekteras i priset)
-Silver eller Svart
-Ej CD-växlare

Är väl egentligen de enda kraven sen ser jag H/K-systemet som ett stort plus likväl som propra fälgar så man itne måste inhandla ett par M135 med däck dag 2.

Har hittat ett objekt som känns väldigt intressant (om det inte förändras när man väl kollar på den i verkligheten). Den har ny huv o baklucka - är detta att se som ett "krav" eller finns det bilar som klarat sig från rost i 6 år och klarar sig lika länge till? Ny framruta har den, bytt höger länkarm (bärarm, spindelled kallas den väl ibland - antar det är "samma sak"). Den är silver, halvskinn och H/K.

Nyservat med 13k mil på mätaren och Sv-Såld. Vad ska jag räkna med för pengar för en juste bil?

Något annat än checklistan i Beg-guiden som bör kollas på dessa bilar?
Nu skriver du inte vad det är för motor i kärran de speglar mkt i Pris :)

BMW FOR LIFE
ps
377
psike
M240i xDrive -19
Oj, den jag beskriver är en 325i

Ligger inte dom i ungefär samma spann som 320i medans 330i ligger en bit upp?
ps
377
psike
M240i xDrive -19
Konkretiserar min frågeställning genom att länka till de annonserna på dom bilar som i dagsläget känns intressanta. Lägger till lite info jag fått per mail också.

Länk - inte mailat.

Länk - dubbdäck på plåtfälg, stenskott på huven. Import.

Länk - nyligen ute för 140 tkr, ej servad hos BMW, inget problem om kvitton finns på material? Ej motorvärmare.

Länk - bytt en dörr, huv o baklucka samt ny framruta p.g.a stenskott, 16" alu vinterhjul. Servad hos BMW, bytt länkarm.

Länk - ej motorvärmare i övrigt trevlig utrustning - sommardäck ett stort frågetecken.

Ligger dessa för högt, lågt eller vettigt? (Förutsatt inga större skavanker, skador, reparationer föreligger)

Kanske till och med någon som varit o kikat på en eller flera av dom?
ji
511
jimmye
Porsche 997 4S Cab - 10
SÅLDA:
C63 AMG Designo - 10
X6 3.5D Silver - 09
E90 320dM spacegrå -09
Z4M Roadster Imola -07
E90 320dM Röd -08
E46 M3 Phoenixgul -02
e30 318is -90
E46 320i -99
E46 330ciM -02
de två sista är de som verkar bäst köp vid en snabb överblick. Att delar är bytt på rostskyddsgarantin ser jag bara sopm ett plus med tanke på att såsom nästan alla e46or rostar.
Priserna är vettiga på dessa men själklart en prutmån på ca 10000 +-.
Lycka till!
Mvh. Jimmy
ps
377
psike
M240i xDrive -19
Tack för svaret.

Något man kan och kanske bör kolla upp innan man åker?

Har såklart tagit ut allt som finns att tillgå hos VV, kanske ska man hälsa på BMW också och be dom knappa i datorn, löns detta på SV-sålda exemplar? Någon uppfattning om kostnad /bil.
ps
377
psike
M240i xDrive -19
Verkar ju vara ett brinnande intresse för denna tråd :)

Har nu bokat flyg (enkel) Hotell, Bord på jävligt bra stekhus och 3+1 bilvisningar, hoppas innerligt att någon känns rätt! Annars är ju fan reskostnaden 4-5-6 tkr till "ingen nytta".

Väl mött - kanske med en 32x Ci.
Angående "de två sista":
– den blå är 15-20' för dyr
– den silvriga är 10-15' för dyr

...eftersom de bl.a saknar M-paket...och den silvriga har så pass många mil...och eftersom ingen av dem är en 330... ;)

/ Mvh Joakim

Fd 330ci:
Länk
ps
377
psike
M240i xDrive -19
Har ju förstått att i princip samtliga priser på blocket är att betrakta som oprutade. Jag tackar för "riktlinjen".
Jo, det är klart att de är oprutade...frågan är ju förstås hur stor prutmånen är...

Men för ungefär samma pengar (möjligtvis +20') kan man ju hitta 330ci...utan M-pktII då...:

Länk
Länk
Länk
Länk
Länk
Länk ...MED M-pkt...!
Länk ...MED M-pkt...!

Det finns ett antal till på Blocket för max 200' (och ytterligare ett antal ÖVER 200'...).

/ Mvh Joakim

Fd 330ci:
Länk
ps
377
psike
M240i xDrive -19
Visst tusan skulle det vara kul med en 330, men skattkistan säger annat. Intet att förglömma torde ju försäkringen vara av en lite annan kaliber på en 330 också.
ps
377
psike
M240i xDrive -19
Blev "den silvriga". Såklart nån liten skavank, men vilken bil har itne det med 13k mil på mätaren.

Gick som en dröm hem... lite trött är man iofs efter 80-90 mil efter en dags bilkollande i sthlm :D
Grattis till den nya bilen!

Vill du dela med dig vad slutpriset blev...?

/ Mvh Joakim

Fd 330ci:
Länk
ps
377
psike
M240i xDrive -19
125 tkr. Så den var väl "10-15 för dyr" :)
Annonsen ligger kvar fortfarande:
Länk

...och nej, i så fall blev det "5' för dyr"... ;) ...och det är ju helt ok...

/ Mvh Joakim

Fd 330ci:
Länk
ps
377
psike
M240i xDrive -19
Såg det. Icke desto mindre har jag bilen stående på min parkering och köpekontrakt i jackfickan.

Hur som helst riktigt nöjd efter 100 mil på 2 dagar. En del småsaker som ska åtgärdas såklart, fyrhjulsinställning bl.a. Men man kan ju knappast begära en bil som är 5 år gammal och nästan 14k mil ska vara ny heller.

5 för dyr eller 5 tkr för billig... säljaren ville ha 125 tkr, jag var beredd att betala det. Priset var väl ur den synvinkeln det absolut rätta.

Vidare hade det ju kostat mig 5 tkr att flyga hem utan bil för att flyga ner igen när nya objekt fanns att tillgå. :)

(BMW nämnde 1400:- för en hjulinställning, den däckverkstad som ryktesvägen ska ha bäst utrustning vill ha 700:- för samma jobb.... tämligen intressant.)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.