|
Sida 3 av 4
|
|
|---|---|
|
Ok,såld snabbt m.a.o. :) Håller visserligen med Paap här>>>>Motorrummet ska inte "behöva" se ut som f-n om jag ska vara lite kritisk(man kan ju fundera på huruvida servicen skötts rent maskinellt)... Misstanken att den aldrig tvättats därunder gör ju att man kan undra lite till :/ Vet inte...men skulle jag se motorrummet i det skicket så skulle jag direkt ta upp ventilkåpan utan att passera gå och checka statusen på "kamaxeleriet".. Men iom att det nu är en entusiast som köpte den så lär väl allt ha varit till full belåtenhet :) Mvh Janne. |
|
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Janne! Tror nog att M535:ans M30:a, utmärker sig mekaniskt ljudmässigt utan att lyfta på ventilkåpan! ;-) MVH Patrik "När man står med båda fötterna på jorden,har man ofta bilen på bilverkstaden!" |
|
Jo,visst är det så,men "problemet" är väl det att även en "frisk" M30 kan ha lite oljud för sig "däri"....Skulle iaf kolla detta direkt trots att den låter frisk s.a.s. Mvh Janne. |
|
Paap Reeder |
... sedan är det ju insprutarna som också för ett herrans oväsen. MVH /// Paap R |
|
Paap: Jo, så är det ju. Lite småsurt är det när man har nyrenoverad topp och motorn ändå låter som hel uraffär. vacker förare ska ha vacker bil:) mvh Fredrik |
|
Paap Reeder |
Jag tog ner min annons på min kära M535:a. Vi har ju haft ihopét i dryga 40 Kmil. Det blir ingen affär. Inte p g a köparen utan på grund av säljaren. Säljaren låg i en sunkig loop och tog ett fel beslut. Professorn ringde från Karolinska i går kväll och klarde ut läget ... d v s "livstidsförlängde mig" med minst 1 år. Iom att dom kan ståla mig ser det ljusare ut ... typ som att smeta lite PL400 på en parkeringsskada ... och så går den bort. MVH /// Paap R |
Paap Reeder |
... måste fixa fram en ny BMWCS inverterad dekal igen till bakrutan eftersom allt var klat s a s .,. och jag rev bort den. MVH /// Paap R |
|
Ok,Paap....ser m.a.o. lite bättre ut för dig ,det gläder mig.. Det ska mycket till innan man säljer en M535:a....håller med. Men jag ska nog ändå försöka få ut någon av mina vagnar snart ty jag har gjort ett beslut om att köpa farsgubbens 523i och jag har tyvärr inte plats för 3 bilar "ståendes på uppfarten".. Mvh Janne. |
|
![]() 778 535D touring -05
745ia Highline -86 MB ML400Cdi -01 X3 3,0SD -07 320D -07 Touareg V10Tdi -05 |
Paap: Visste inte du var sjuk men det var ett glädjande besked främst för dig så klart men i egoismens tecken även för mig och alla andra här på forumet som är intresserade av M70 och M30, din kunskap är stor och man läser alltid noga vad du skriver. |
|
Skönt att Paap är bättre. Trodde bilen var såld när annonsen var borta Janne T. ditt problem löser du enklast så här: Köp farsgubbens 523:a och sedan så säljer du den. Hipp som happ så har du bara 2 trevliga bilar kvar. mvh// Jocke |
|
|
Jockejocke>>>Ja,det lutar nog åt det hållet :) Mvh Janne. |
|
|
49.000kr för en "felfri" M535 med 12.700mil på mätaren är billigt, då det handlar om en bilförmedlare. Hade det varit en privatist är priset helt normalt. Visst en en vanlig 535 med samma miltal och skick kanske betingar 30000kr, men det är något speciellt med en M535 och det är många som tycker det. För mig har aldrig någon BMW skapat mer habegär än en sådan, såg den som ny och in action, både som röd och som svart, det räckte när man var liten för att man skulle falla. M5or, M3or, porschar och Ferrari samt MB med flera visst, men det är det där speciella tillfället som gör det. M535 ser och såg onekligen fet och lite elak ut med det ultraläckra spoilerpaketet och de underbara BBS 16" fälgarna med breda TRX däck på. Dubbla pipor i mitten och skönt motorljud gör det hela inte sämre. |
|
|
FRIFART : "de underbara BBS 16" fälgarna med breda TRX däck på" Nja, det stämer ju inte riktigt iallafall... :-) |
|
|
Paap: Ajdå, visste inte att du brottades med tungviktsmästaren (cancer), se till att gå på riktigt täta kontroller (typ varannan månad) närmsta 2 åren efter behandlingens slut, det är då det är som farligast... Mvh |
|
Paap Reeder |
... jo fast denna gången är han litet ojuste i ringen. Han har gått upp fast det inte är utlyst ngn riktig match. I min typ av boxning vinner han 98 ggr av 100 visar de senaste 20 årens matchlistor. Nu har min doktor dock hittat på att ... helt enligt reglerna ... tar vi han skorna så han får köra barfota och jag kör med spikskor och vi skall mötas på en hockeyrink. Kan bli hårt. MVH /// Paap R |
| GE okej då 15.5" (eller 15.35" för att vara exakt) och däcken var breda för sin tid i jämförelse med andra normala bilar!! | |
|
FRIFART : Vad jag vet så hade du allt rätt när du skrev de underbara BBS 16" fälgarna för det var verkligen 16" BBS som satt på M535i och inte TRX-fälgar. Dom M535i som hade TRX-hjul hade M-technic fälgar monterade. :-) |
|
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Paap! Skönt med en liten ljusglimt i mörkret i vilketfall! Hoppas vi ses vid Brostugan!!! MVH Patrik "När man står med båda fötterna på jorden,har man ofta bilen på bilverkstaden!" |
Paap Reeder |
... he, he ... bilen som aldrig såldes denna gången: Länk MVH /// Paap R |
|
skönt att du behöll den=) var detbmwcs träff ikväll lr? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.