AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
5.972

Utsökt M535:a,någon som blir köpsugen?

Sida 2 av 4
Gemini__
Tack, näe men det är skönt med kombi. Mycket utrymme, får in en hel del faktiskt. Lite skillnad mot Golf IV:an vi hade innan. =)

Men det e klart, man kanske skulle studera bagageutrymmet lite närmare i E28:an. =) (har ju haft två st M535:or så jag vet ung hur stort de e iofs) Får hoppas det dyker upp fina exemplar längre fram när förutsättningarna är de rätta.

Mvh:
Thomas

Gemini__
Ouch!
Länk
M6
5.185
M635 forever
Swe E24 M6/M635 register

E24 M635Csi -84
E34 535i -92
E87 120D -08
E61 535D LCI -08

BMWCS #5984
BMWSC #481

Gemini_!
Den du länkar till vore väl en trevlig barnvagnsracer för frugan!? =)
Motorinstallationen ser mycket seriös ut i den för övrigt!

MVH Patrik

"När man står med båda fötterna på jorden,har man ofta bilen på bilverkstaden!"

Suck, E28 med S38 är ju en sådan klockren kombination! Inte utan man saknar den gamle röde så här på vårkanten! Är det någon här inne som äger MTZ numera?
M6
5.185
M635 forever
Swe E24 M6/M635 register

E24 M635Csi -84
E34 535i -92
E87 120D -08
E61 535D LCI -08

BMWCS #5984
BMWSC #481

Matte!
Är det du som hade den röda med M88 motorn!?

MVH Patrik

Stämmer bra det Patrik. Fast jag sålde den -04 men saknar den lika mycket varje vår...
Fr
666
Fredde85
BMW M3 1993
Bara undrar en sak om den vita e28 med s38 motorn går de på något sätt o få den kombinationen godkänd i besiktningen?

Man har ju varit sugen men har för mycke bilar som de är
M6
5.185
M635 forever
Swe E24 M6/M635 register

E24 M635Csi -84
E34 535i -92
E87 120D -08
E61 535D LCI -08

BMWCS #5984
BMWSC #481

Matte!
Tror att den numera finns på garaget.org!
I vilketfall före vintern som var.

MVH Patrik

M6
5.185
M635 forever
Swe E24 M6/M635 register

E24 M635Csi -84
E34 535i -92
E87 120D -08
E61 535D LCI -08

BMWCS #5984
BMWSC #481

Fredde85!
Möjligheten att få den reg besiktigad med denna motor är nog lika med noll!
Om man inte har tur och även typar om den som ombyggt fordon, och då fodras även andra modifikationer för att kunna få igenom detta!
Men visst vore det bland det ultimata, att kunna ha en laglig E28:a med S38B38:a !!!!

MVH Patrik

Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Fredde85>>>>Nej,inte "normalt",men troligen så är det en av de bilar som lättast kan gå igenom trots detta faktum pga att den just är en M som "original"..

Besiktningstekniker'n kanske inte har all info om vad just en M535 har under huven :)
Så en vagn med div "M-märken" på kanske "slinker igenom" ändå med den fina 24ventilaren :)

Men jag skulle nog "svettas" en aning mera på stationen med den motorinstallationen i en "vanlig" M535:a ;)

Mvh Janne.
Fr
666
Fredde85
BMW M3 1993
de var det jag misstänkte jo en aningens mer svettig än vanligt skulle man vara ja.

Jo de vore de ultimata då jag gillar e28ans kaross har själv en fast bara 520 som behöver en frisk kam då min är slut ingen som har en bra liggandes med vippstänger till ett bra pris?
Paap Reeder
... men tänk på att man måste svettas varje år ... att inte träffa på ngn tekniker som vet vad han håller på med.
Klickar han in EN gång fel motor i sin handdator försvinner minst en nolla från bilens värde.
Säljer du bilen och näste man "åker dit" ... blir det många advokater som får sig en hacka ...

MVH /// Paap R
He
3.464
Hewi
530iM-00 Immolarot II
118D-08 Karmosinröd
Samt att man inte lär ha ngt att hämta från försäkringen om man skulle smälla.
BMW 528
Är man E28 fan så är man....nog benägen att köpa mycket och fin bil för en hög slant kontra skicket. För er som är E28 fantaster även övriga så har jag lagt in ytterliggare bilder till den Platanengröna M528i-85.

Gör ett kik där, lämna gärna kommentar om de bilder där nymonterade fälgar med BMW kryssade retrostylingen med vit linje runt däcken.
Hur upplevs utseendet dessa.... jämför BBS splitt med blankpolerad fälgkant på bilder längre upp.

BMW när man älskar att köra.

BMW Entusiast
Fr
666
Fredde85
BMW M3 1993
M535 är nu såld om ni inte sett det redan så den var nog i bra skick då blev såld fort. Någon på sidan som köpt den?
Fr
666
Fredde85
BMW M3 1993
Länk

denna e30 cab ser ju jätte fin ut med verkar vara i nyskick
Fr
666
Fredde85
BMW M3 1993
De var en riktigt fräsch bmw 528 du hade såg ju ut som ny. Kul med gamla klassiker i sånt fint skick.
Paap Reeder
När jag idag steg in på firman för att jmf min M535:a för 14 Kkr med deras M535:a för 46 Kkr bevittnade jag just handslaget som en av mina bästa vänner i klubben just tryckte av ... och blev en lycklig ägare till en fin M535.

Den var som sagt väldigt fin ... men det fanns ytterligare grejor att investera i.
Bl a nya bakljus behövdes - ca 5 Kkr. Fanns några klarlackssläpp och en mindre repa på VF som nog borde lackas. Listerna runt rutorna måste bytas och det fanns ej glaslucka.
Motorrummet var inte bra. Minst 3 dubbla motortvättar måste han göra.

Lacken är Lachsilver vilket är en för mig i a f trevligare kulör än min polaris. Lacken var Mr Cap´ad och var mycket fin (utom på skaorna s a s). Inredningen likaså. Fälgarna var 85%-iga och däcken nya hankook tror jag det var.

Det satt BMW original stora ljudpaket i den med "diskanter vid backspeglarna".
Däremot har jag farthållare.
Karossmässigt var den som sagt väldigt fin ... har dock inte checkat under. Det är dock litet märkligt att motorrummet såg ut som det gjorde.

Min slutsats: köper man min för 14 och lägger på 32 ... kommer man att kunna ställa ut den i bilsportmontern ... men nu kan han i o f s bara "pay and drive" ... och njuta av livet.

Först måste man dock ta ställning till sitt förhållningssätt till manuell contra aut. Kände på kopplingen och kökörning är inte en höjdare och jag är nöjd med mitt byte till aut.

MVH /// Paap R
Paap Reeder
... sannolikt är min också såld efter kvällens visning.

MVH /// Paap R
sv
334
svenne540
Bmw 540ia -94
vilken fin bil!!! helt klart värd priset!!!! kanon o se en sån fin bil i detta skicket MVH

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.