|
|
|
|---|---|
|
Satt igår och läste lite olika trådar här på forumet och kom framm till 2 saker. 1. Tack till alla er som sitter inne med bra och riktig fakta, som tar sig tid till att dela med er till alla andra. och i vissa fall gör att personer sparar några kronor, eller får ett starkare bilintresse när dom märker att man kan greja lite med bilen själv tack vare era tips. 2. Nu till de tråkiga, i nästan varje tråd skall de finnas nån som kommer in och skriver en "taskig" kommentar. visst skall man rätta nån om man har fel, men det går att göra på ett trevligt sätt också. har man inget possetivt eller hjälpsamt att skriva kan man väl låta bli att skriva. Är de bara jag som nu verkar gnällig eller finns det nån som håller med? Daniel Länk | |
|
Det bästa är att klicka på länken "rapportera inlägget" om du hittar ngt som inte passar in på forumet så kommer AP Crew att titta på det. ________ Bilblogg: Länk |
|
|
Tycker tonen för det mesta är trevlig. Det är väl ibland det kan hetta till om man råkar insinuera att någon kanske valt fel eller att en fälg är ful. Jämfört med exempelvis amerikanska forum som e90post är vi otroligt snälla och trevliga här. //Joakim Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag. |
|
|
Både ja och nej, det finns en fara med ett må-bra-forum där alla bara ska vara vänner och mysa & gosa ihop - det kväver helt enkelt ärligheten och öppenheten som ändå måste existera på ett internetforum?! Tidvis har denna sk harmoni (som du verkar eftersöka) existerat på forumet, och har tydligt resulterat i "mobbning" av oliktänkare som då försökt samexistera med dessa vänner av ordning och innehavare av den enda Sanningen :) Håller därför inte med om att "...har man inget possetivt eller hjälpsamt att skriva kan man väl låta bli att skriva."...med motiveringen att det är intressant att motta reaktioner av alla slag, utom naturligtvis de onödiga personangreppen. Motivering #två är: Om nu enskilda individer ska bedöma vad som är hjälpsamt eller inte, kan ju isf andra individer bedöma att ett inlägg - pga nonsens - inte ska rubriceras alls; eller hur? Och det vore ju inte rätt heller... |
|
|
Håller med om 1 och 2. Kritik och rättelse behövs vid felaktigheter och ska naturligtvis framföras när det är påkallat. Kritik fungerar lika bra när den är hövligt framförd. Agressiva inlägg med personagrepp är något annat. Dessbättre är det relativt sällan det inträffar. Mvh Mikael |
|
|
När man som jag tillhör den "ironiska" generationen har det faktiskt hänt att jag blivit raderad fast jag själv inte begripit varför, men det är bara att ta nya tag och omformulera sig, plätt lätt! På andra forum har jag sett mycket fula ord och inlägg som "håller med" och "instämmer", tar väldigt mycket plats, tja, såvida inte någon har tagit en bild då kanske och vill ha lite cred. AP håller hög informativ standard. (inte ironi). I'm an idealist. I don't know where I'm going, but I'm on my way |
|
FredricF |
Ironi och epost funkar ofta dåligt ihop. Det skrivna ordet saknar det viktiga kroppsspråket och tonfallet som vi människor är beroende av för att kommunicera effektivt. Det enda vi har är "smileys" ( typ: ;-) och :-o ) och det kan man använda för att markera att en mening inte skall tas på så blodigt allvar. Min poäng är att det ÄR svårt att kommunicera i skrift ut att riskera att uppröra, i alla fall om det inte skall vara snustorrt och tråkigt (som detta inlägg ;-). Det är ett problem som både författare OCH läsare måste vara medveten om. Om man som läsare känner sig påhoppad kan man ju skriva det i stället för att "hoppa tillbaka". Jag har sett det hända här på forumet och I samtliga fall, som jag har sett, har den påhoppade då fått en ursäkt och sedan var det bra med det. Detta är ett beteende som jag beundrar och önskar se mer av. Naturligtvis hjälper det inte mot alternativbegåvade eller helt enkelt grälsjuka människor men då finns ju "Rapportera Svaret". /Fredric |
|
Tycker forumet är toppen! Jag har både fått hjälp, gett hjälp och lärt mig en massa, nyttigt och onyttigt.. ;) Det enda negativa jag märkt på sistonde är forum-poliser som reagerar lite väl lätt... :\ |
|
|
FredricF: HAHAHAHA, alternativbegåvade, den ska jag ta med mig till jobbet idag! Jag håller med, en schysst tillrättavisning är att föredra framför att rapportera i tid och otid, även i ett sånt "alternativbegåvat" inlägg kan det finnas fragment som är av godo, men jag har oxå läst från personer som inte vill ta reson trots upprepade pekfingrar. AP rules! I'm an idealist. I don't know where I'm going, but I'm on my way |
|
Vantage |
328CIA Tycker det är bra att Du tar upp det här. Ibland förkommer det lite fördömmande när man söker svar på en del grejor ( inte alltid ). För ett tag sedan ville jag veta lite fakta om ett däck ( Maxxis ) och bad de som provat däcket att skriva några rader.. Genast komdet 2-3 inlägg som fördömde däcket pga av tillverkningsort och dessa person hade INTE provat däcket ifråga ??!! Ovanstående är bara ett ex av hur det kan funka här inne ibland. Men sammantaget är detta det bästa forumet jag någonsin varit innvolverad i. Den sammalde kunskapen här inne är så stor så jag vet att många företag använder sej av sidan oxå ( verkstäder.bilhandlare etc ). Detta tack vare Er här inne, så trots min kritik så är detta det bästa stället för den som söker ett svar. Men vi alla kan bli bättre fast vi tycker olika. Lite hänsyn trots olika synpunkter är väl inte helt fel heller ?? Vantage |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.