|
|
|
|---|---|
|
söker någon som har ett tips om frakt över till usa - göteborg med en bil naturligt vis BMW tack Photon | |
|
Ska du exportera din 530d till USA? Det verkar vansinnigt. Mvh, Kalle ___ Bilarna: Länk |
|
| flyttar dit | |
| Om det inte är en ögonsten som du absolut inte kan vara utan så är det bara att sälja den här och köpa en ny där. Amerikanska bilpriser är inte som de svenska... Tänk på alla kostnader för registrering och sånt. | |
|
Kolla med Wallenius lines, www.walleniuslines.se. De är stört i världen på biltransporter till sjöss. De transporterar nya Volvo från Gbg till USA men vad jag har hört så kan de även ta privata bilar. Men personligen hade jag sålt bilen och köpt en ny i USA. Du kommer nog att behöva modifiera bilen en del för att registrera in den där. Belysning, hastighetsmätare etc. Dessutom är det inte så lätt att hitta diesel överallt i USA. Det beror på var du ska bo. |
|
|
ACL, Dom har de bästa förbindelserna med USAs Västkust, m det nu är dit du ska. /Pontus /Pontus |
|
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
kolla också så att det verkligen finns diesel till en modern commonraildieselbil. Jag vet inte om det har ändrat sig, men när AMS för några år sedan testade Lexus hybridjeep mot en Mercedes ML270 CDI så fick de ha en egen tankbil med europadiesel med sig.... mvh Johan |
|
Det säljs en hel del folkvagnar med dieselmotor i USA och BMW börjar sälja dieselbilar där från och med nästa år. Vad jag förstår så kan tillgången på diesel för personbilar skilja sig åt beroende på var i USA man bor. Jag läser en del på E60 forums. Tydligen så måste sidoblinkers vara orange i USA. Alla bilar som importeras dit har dessa blinkers. Sedan måste man ju ha en hastighetsmätare som visar miles per hour osv. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.