|
|
|
|---|---|
| Tycker dragläget ligger på tok för högt upp, pedalen är i princip helt uplyft innan skivorna går ihop. Skulle vilja få ner dragläget närmare botten. Går det att justera? Beror det på att koplingens delar är utslitna som det blir så? Tacksamm för svar! | |
Paap Reeder |
... och till slut drar den inte alls. Det är nog tyvärr så att den automatiska justeringen har gjort sitt yttersta och ett större arbete väntar på sin upplösning. Allt förutsatt att grejorna är korrekt luftade och pedalspel i länkarna är ok. MVH /// Paap R |
| Det lär väl gå att justera dragläget på nått sätt?? Eller vad innebär "ett större arbete"? | |
Paap Reeder |
Den är automatiskt justerande. När justeringen är i botten börjar pedalen att krypa uppåt med dragläget. Pinnen från slavcylindern och in till kopplingsarmen har två tjocklekar för att man skall kunna mäta slitaget. Finns en speciell tolk man för in i sprängkåpan. Kan göras på vilken BMW serv som helst. Är den automatiska justeringen i botten är det bara lamellbyte som gäller. MMMEEENNN ... fastställ först med tolken innan man börjar skruva. MVH /// Paap R |
|
har precis samma fenomen!! har dock bytt lammeler + tryckplatta + slavsylinder tar fortfarande längst upp!! |
|
| Då är det bara huvudcylindern kvar! :) | |
|
glömde skriva att jag även bytt denna!!! |
|
Paap Reeder |
... då är det luftningen eller slavcylindern ... vad jag kan förstå? MVH /// Paap R |
| Tack för erfarenheten Ac Schnitzer! Då behöver jag inte göra samma misstag och byta rubbet i onödan. Måste va "luftningen" då. Typ som man också luftar bromsar eller? Någon som luftat sin kopling? Har aldrig hört att man kan göra det. | |
|
det sitter en luftnippel på slavsylindern!!japp precis som på bromsar!!fast bäst resultat får man om man trycksätter behållaren!! |
|
| Har du luft i systemet kopplar han ur långt ner, oftast så långt att den bara kopplar ur lite eller inget alls. Du har motsatt fenomen att han kopplar ur på en gång, altså inte luft. | |
| ok det här är förvirrande! Man kanske ska fråga såhär: vad är det som avgör draglägets nivå? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.