AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.083

E36 cabriolet rengörings fråga

li
16
lindy666
325I cab -93
tjena har en ganska dum fråga men eftersom jag är ny så måste jag ju fråga. hur tvättar man av cabben? precis som med hela bilen, svamp å schampo eller? sen hörde jag att man skall impregnera cabben oxå..vart kan man köpa sånt medel? tacksam för svar
To
290
Touchdown
328i Cab -98
Hej Lindy,
jag har precis tvättat och impregnerat min suflett:

1. BMW har ett särskilt rengöringsmedel och impregnering för suffletter. Ett tips är att köpa det.

2. Rengöringsmedlet sprayar du på, tvättar sedan med svamp eller en mjuk borste och sköljer ordentligt. Gör EJ detta i solen.
Låt sedan suffletten torka _helt_ annars suger den inte åt sig av impregneringen.
3. Ta _max_ hälften av impregneringsmedlet, räcker faktiskt med 1/3 och blanda med vatten enligt de instruktioner som finns på flaskan. Dränk in suffletten ordentligt med blandningen mha en svamp. Tänk på att det blir fläckar av impregneringen på lack, rutor etc så om du ska tvätta bilen, gör det _efter_ du har impregnerat. Gör EJ detta i solen.

4. När du är klar, låt medlet torka in, gärna i solen och med suffletten uppfälld tills den är helt torr.

5. Tvätta bort ev fläckar - klart!

PS Jag hedde lite vita fläckar efter tidigare genomläckage i innertaket, det gick alldeles utmärkt att dammsuga bort med ett mjukt borstmunstycke.

Lycka till

/Touchdown

st
40
stallestalle
325 cab -01
Hej!

När min cab var inne på rekond så dammsög dom suffletten. Blev rktigt bra faktiskt. Prova det. Sen när jag tvättar den så kör jag inte med svampen på den utan bara med högtrycken.

MVH

Staffan

Bmw cab is the shit!
li
16
lindy666
325I cab -93
ok perfekt tackar=) jag testade och bara dra med högtrycken lite försiktigt, blev ju som nytt=) köpt impregnering oxå så det blir super!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.