AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

BMW-träffar och sammankomster
1.296

Någon som har rejsat mot en ny Carrera 2

Sida 1 av 2
Wo
44
Woosssen
328i Touring M Performance Exhaust -13
Är det någon som vet vad den har för prestanda?

bl
2.294
blixten
325i -88
Är det en med automat (eller vad dom nu kallar det) så är det inga problem för en 3,2. I alla fall inte innan spärren går i.
Wo
44
Woosssen
328i Touring M Performance Exhaust -13
Jag har en 3.0, men jag torskade starten mot den och tog sakta igen på tvåns växel. Men på treans växel va jag på väg om, men sen så dök det upp ett rödljus så vi var tvugna att bromsa.

Fi
683
Firren
iX1 '23
996tt ’03
Från Porsches hemsida:

0-100
manuell 5.0s
tiptronic 5.5s

mvh
Anders

BMWCS #4727
bl
2.294
blixten
325i -88
Tiptronic känns lite seg prestandamässigt att köra i jämförelse med en manuell m3.
jo
2.105
johann
M3 2001
M3 2005
Jag har stött på dessa på Autobahn och E46 M3 original är snabbare i farter över 200 tills fartspärren går i. :(
e-b
Johann, kommer du till Knutstorp nästa söndag?
jo
2.105
johann
M3 2001
M3 2005
e-b,

Troligen är jag på Ringen då, annars så kommer jag till Knutstorp.

e-b
Då går du alltså kursen..?
jo
2.105
johann
M3 2001
M3 2005
Nej, inte kursen.

Åker förhoppningsvis ner på Lördag 27:e och stannar till på Onsdag den 1:a Maj så jag hinner demonstrera. :)
Eddy
Du Johann passa dig så ingen RS4 klipper dig på höga farter och runt ringen, spelar ingen roll om du tar med dig M3an eller M5an Audin piskar dig ändå. Mpower= överdrivet.RS=RennSport.Snacka aldrig att en M3 piskar Porsche.Jämför istället Porsches värsta mot BMW S värsta,då kan vi snacka.
Eddy:
Det här var väl inte direkt nån vanlig m5 vs Porsche diskussion. Det började ju som en frågo om nån visste vilka prestanda carrera 2 hade.
"Snacka aldrig att en m3 piskar Porsche" - inte den värsta kanske men i allafall en drös av dem.
jo
2.105
johann
M3 2001
M3 2005
Eddy,

Jag vet inte vad det har med saken att göra men jag har iaf aldrig blivit omkörd av en RS4 på vare sig Ringen eller ngn annan stans oavsett om jag haft M3:an eller M5:an.

Däremot har jag haft nöjet att köra ifrån eller om ett flertal RS4 på både Ringen och Autobahn.

Dessutom är en original E46 M3 snabbare än en original RS4 på både Ringen och Hockenheim, iaf enligt Sport Auto.

Men du har uppenbarligen aldrig kört bil på riktigt eftersom du glömmer bort att det är föraren i den ena bilen som spöar föraren i den andra bilen.

ps
399
ps
9-5 2.0t Biopower -05
Rätta mig om jag har fel. RS4 är inte direkt 'ren' Audi, eller hur? Lite plock, om uttrycket ursäktas, från Porsche är det väl som krävs för att den ska bli vad den är. M-bilarna däremot är väl bara BMW-delar, inget som plockats från andra tillverkare.
De "nya" RS4:orna trodde jag Audi fixade till själva. Men det är kanske helt fel.
ps
399
ps
9-5 2.0t Biopower -05
Som sagt, rätta mig om jag har fel. :)
jo
2.105
johann
M3 2001
M3 2005
Rs4:orna har väl bl a delar av bromssystemet från Porsche?

Skulle inte ha ett dugg emot att M-bilarna försågs med Porsche-bromsar. Till skillnad från M-bilarnas bromsar så funkar ju dessa. :(
Jag tror att Eddy bara är ute efter att provocera lite. Vi minns väl alla smutskastningstråden "m-power överdrivet"
Länk

mvh
Berg

Rädda djurens mat - Bli Antivegan!
Eddy
Du ps, RS4 är en ren produkt från Audi, men från ett dotterbolag som heter Quattro Gmbh som bygger spec bilarna.I princip som BMW S dotterbolag M Gmbh som står för M bilarna.RS2 byggdes och konstruerades däremot med hjälp av Porsche.Du Johann på M5.COM finns en film där en M3 försöker köra kapp en RS4 det går ju inte.........
ps
399
ps
9-5 2.0t Biopower -05
Ok, då vet jag det till nästa gång. Tack för klargörandet Eddy.
jo
2.105
johann
M3 2001
M3 2005
Eddy,

Du som kan så mkt om bilar och bankörning borde:

1. Insett att det var en E36 M3

2. Det inte var på Ringen

3. Det var inte en E39 M5 eller E46 M3.

Så ge dig nu, du kommer ingen vart.

Om jag skulle bli frånkörd eller omkörd av en RS4 eller ngn annan bil så skiter jag rätt mkt i det, jag har inte köpt ngn av bilarna i tron att det är världens snabbaste bilar.

Däremot blir jag imponerad när jag blir omkörd eller frånkörd av långsammare bilar på bana för då beror det på föraren.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.