|
|
|
|---|---|
Helga |
Som rubriken säger. Många mil, sjaskig inredning. inga serviceböcker, smutsiga in och utvändigt, fågelskit, bilder tagna med mobil, 6 år gamla och begär 140´. //Helga |
| Kan du härleda till en länk där du närmre visar vilken bil(ar) du syftar på? Verkar mest som du ventilerar men lägg gärna till nån liten åsikt/kommentar ist. för luddiga beskrivningar på bilobjekt. | |
| Det är väl ingen som tvingar dig att köpa en E46 om du inte tycker dom är värda priset. | |
Helga |
Jämför med E39. Helt annan klass på annonserna! //Helga |
Gemini__ |
Du gillar att generalisera va? //Thomas |
|
Don´t roll the dice, if you can´t pay the price ! |
|
| E46 is the shit! | |
|
jimmye, så illa är det väl inte att e46 är avföringen? Gällade bilannonser generellt så gäller det att separera drömmarna/prisokunniga från det som verkligen vill sälja sin bil. De första två grupperna är ingen mening med att höra av sig till generellt. Lycka till med ditt bilsökeri. Fick hålla på 2,5 månader själv innan jag hittade min 9-5 aero kombi som jag slog till på för en vecka sedan. Har fått kontakta och blivit kontaktad av många drömmare. Till slut hittar man högst sannolikt något bra! |
|
|
Helga, Vad vill du säga? Jag fattar inte riktigt. Annonser med taskiga bilder och övervärderade bilar är väl inget nytt.. |
|
Helga |
Nej jag generaliserar inte! Kollat "många" (7 st) E46 i nästan nyskick, toppskick osv men samtliga väl begagnade. Kollar man på en E39 som i annons och telefon säger bra skick så är de mycket bättre än de sk. toppskick E46. Är trött på att köra runt och bli förbannad. Men om det finns ett mått av "generalisering" består den nog av att E46-ägarna är av yngre modell där de tror att en fetstereo och 18-tummare med slitna sulor höjer priset med 25.000 //Helga |
Gemini__ |
Ja, visst kan det vara så att det är mestadels yngre förmågor som har suttit klorna i E46:orna. Får hoppas du hittar en pärla snart, det finns garanterat en därute och väntar på dig. =) Lycka till. Mvh: Thomas |
Helga |
Hej Gemini! Det trodde jag i eftermiddags.........innan jag skrev 18:07 men ack vad jag bedrog mig. Lyfte på huven på den som var "mycket välvårdad" (hos en bilfirma) och ÖKEN. Ta mig f-n om den vore motortvättad nån gång. Uttagen 010218. Sunken var bara förnamnet. Helt nerkletad och flammig "borstad aluminium" Och ingen tvingar att köpa så klart, men jag har aldrig sett så många ovårdade, vanvårdade 01-02 3-serie som denna vår. Inte en chans att jag bjuder skambud en gång! //Helga |
| Tyvärr så är avundsjukan större än sexualdriften i vårt land ! | |
Gemini__ |
Du får gärna utveckla lite "M3 Challenge"... |
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
nu blir jag lite nyfiken på vilka annonser som åsyftas? Själv så har jag och några bekanta sålt ett antal 4-6 år gamla E46:or sista året, och de är har varit väldigt fina, motortvättade och kromfälgsbefriade. De har gått många mil, men det har ärliga 3-6 år gamla bilar ofta gjort. Vårt problem har varit det omvända, dvs intresset på marknaden har varit svalt, eftersom köparna hellre går på asbilliga "lågmilare" utan servicebok.... Mvh Johan |
Helga |
Annonser: Bilfirmor, Blocket, Tidningar......... Men det är väl så att när man letar så hittar man inga. Söker en med max 11.000 mil. Helst -02 och gärna 325. Har inte provkört 318 med 143 hk. Undrar om den kan va nåt? Provade 320, 170 hk, kändes lite väl klen inte minst med automat. Men som bl.a du säger Johan så får jag väl kolla på de som gått mellan 11 - 15000 mil också. Men känns inte kul att lägga 120´ på en 3-serie med 15000 mil. Oberoende att den är välvårdad. Om 2 år har den rullat 22-23´. Tycker nog att man skulle hitta en ärlig 325 med normal vård. Jag har väl haft oturen att springa på dom som bara kör så att säga och kanske skruvade mätare också. Har inte kollat deras serviceböcker enär et räckte med att se bilen......... Och Gemini: Jag undrar också vad farao han menar med avundsjukaosv............. //Helga |
| Du undrar om 318 med 143 hk kan va nåt... Om du inte va nöjd me 320 170hk hur ska du då bli nöjd med en 318??? Blev lite förvånad bara | |
|
Håller me, har kollat på många bilar speciellt E46 ci främst 330 då. De flesta övervärderade och i Toppskick = (så långt ifrån det man kan komma). Kan bara säga av 8 st bilar så var 6 rena vraken. Taskig historik och inte rätt utfärd service. 7 Ägare på en bil från 02 ?? De flesta privat ? var det på en bil. Rost på flera av de. Riktigt magert utr en del. Bucklor och missskötsel ? DÅ kollar jag verkligen inte på de billiga objekten. Utan vi pratar spannet 160-180 tusen !!! Ska man behöva ge 200 tusen för en välvårdad 330ci utan utr alls ? Eller ska man satsa på en sedan som är Fullt utr till bättre pris ?? Finns det några e46 Coupen som är prisvärda ? Är verkligen trött på att kolla på toppskcik som visar sig vara redo för skroten lider me dig helga !!!!!! BMW FOR LIFE |
|
Helga |
Frågan om 318 kan va nåt............ Verkar konstigt ja! Men enär jag blev besviken på 170 hk, kändes som max 150, så kanske 143 hk känns som 143 hk! 318 är lite lättare med en annan motorkaraktär. Så frågan var om prestanda och förhållande till angiva hk. Mao man kan bli besviken på 320 och positivt överraskad till 318. Men sedan är vi vana vid raka sexor utom en 318 -88 som med sina 113 hk var en positiv överraskning! //Helga |
Helga |
Japp danieel. Exakt så känner jag det och gick upp i pris och provade en 325 -04 med 8.500 mil. Den kunde lika gärna gått det dubbla. Mycket smutsig inne som ute. Motorn var en grushög och bagaget lika illa. Hur kan man sälja en sådan ny bil utan att tvätta den först. Prislapp 190.000:-. Ger jag närmre 200´så kräver jag att bilen är ren! //Helga |
|
Jag tycker det är relativt lätt att få en bra bild av hur seriös försäljaren är via mail eller telefonsamtal. Detta intryck brukar också återspegla sig på bilen. Kanske har jag haft tur, fast samtidigt har man tittat runt på en hel del bilar under åren. De gånger bilen inte motsvarat förväntningarna per telefon har uteslutande varit hos mindre nogräknade bilhandlare och dessa skippar jag numera när jag letar bil. Att det skulle vara fler prisoptimister med E46:or än E39 skulle jag låta vara osagt. Finnssom exempel en hel del faceliftade 525 Tourings som varit till försäljning rätt länge. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.