|
|
|
|---|---|
|
Är det någon som vet när BMW E92 börjar att levereras med nya 330i motorn ? Funderar på beställa antingen en E92 335i eller 330i med X-Drive X-Drive går ju som bekant inte att få med 335i motorn Flera som kanske funderar i liknande banor? Lev.tiden på en 335i kan också påverka beslutet. Ska kolla med en säljare i veckan angående just leverans tider. | |
js-300 |
Jag har beställt en 335i, fick preliminär leverans i oktober, beställde föra veckan. Jag tyckte att motor i 335i är överlägsen 330, så för mig var inte valet svårt. Visst 4-hjuls drift är att föredra på vintern. Men vinter är rätt kort, ta 335i du kommer inte att ångra dig. |
|
js-300 Så du har testat både 335i samt den nya 330i på 272HK, rätt? Jag har inte hunnit testa någon av dessa potentiella maskiner men tror ärligt talat inte att 335i är överlägsen 330i. 335:an baseras ju på just 330i motorn I senaste Nr av Automobil 4.07 testas BMW 335i Coupe mot Peugeot 407 Coupe och där finns bl.a följande beskrivning: " En suveränt förfinad maskin som nästan får bilen att hänga med den utgående M3-modellen. Karaktären är snudd på alltför vattenkammad, rivet från 330i finns inte här " |
|
|
Jag har inte kört nya 272 hästarn, men tendenserna var tydliga redan jämfört med den "halvgamla" 3-liters-snurran. 335 har mer kraft men kan inte matcha 330 när det gäller varvvillighet och respons. Även gamla 330 tycker jag kändes "sportigare". 335 avnjuts bäst med den fantastiska automatlådan och en resa på 50 mil autobahn. En potent GT-vagn till ett riktigt, riktigt bra pris. |
|
|
Andrè: Så vitt jag vet kan du sedan i mars beställa 335i med x-drive. //Joakim Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag. |
|
|
Hillstreet Inte enligt bmw:s hemsida dock där man kan bygga sin egen vagn? Med vilka färger kan man beställa det nya M-Paketet till Coupen? Har sett några bilder på E90post sidan. Ser mycket bra ut tycker jag. Påminner lite om M6:ans M-Paket. Det är faktiskt flera stycken som har uppmärksammat det på just E90post forum. Länk |
|
|
Andrè: Läste fel. 335 Sedan och Touring finns med X-drive nu, coupen kommer i September/Oktober. //Joakim Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag. |
|
|
Andrè:Testa en 330 och sen en 335:a och jag har svårt att tro att du väljer en 330 efter det!! Har själv en gammal 330 coupe-01 och den e extremt slö om man jämför med 335:an jag testkörde, tro mig, 335:an e överlägsen enligt mig (med manuell låda). Men den gamla 330 och nya 330 e också stor skillnad, men inte jämfört med 335:an. O om du vill ha mer körglädje så köp en Procede-box o öka effekten till ca 400hk. Vad mer kan man begära, skratt... Får själv min 335 coupe vecka 19 och har väntat sen sep-06 men det e det värt, och ska precis beställa min procede-box. Ha det gott.... |
|
|
Jag tycker att du definitivt ska ta 335:an, är en stor skillnad! Den största skillnaden är att den drar mycket bättre på låga varvtal en 330. Vi har en 330Xi fast touring och den går bra, men jag hänger på den med min 325 men det beror också på att den väger mer. Sen ljudet i 335:an:) inget svårt val för iaf.. ha d |
|
js-300 |
André, En 335i har 400Nm vid 1300 rpm och det gör en stor skillnad mot 330i, den har som bäst 315Nm vid 2750 rpm. Turbinerna gör underverk, en 330i måste varvas hela tiden för att leverera. 335i kan du köra i 100 på 6: an och sedan trycka till och det rör på sig i 330i så var accelerationen inte lika på taglig. Med prov kör skälv och se vad du tycker, det är det bästa om du är osäker. Och kan inte handlaren hjälpa dig gå till nästa BMW återförsäljare, lycka till. |
| Tack för era svar. Blir spännande att provköra. | |
|
Provkörde en 335i igår. Vilken motor, helt otroligt! :-) Om man väljer Individual tonade rutor från fabrik, vilka rutor kommer att vara tonade? Har någon sett det IRL? Kostar 3500kr extra, låter ganska prisvärt tycker jag. |
|
|
Är väl bara bakrutan och bakre sidorutorna som tonas tror jag. Provkörde du med eller utan automat? Den nya 6-växlade lådan i 335 är grrryyym och passar bilen helt perfekt. //Joakim Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag. |
|
|
Hillstreet Provkörde en E93 335i Cab med automatlådan. Gick helt perfekt ser dock ingen vits med att ha paddlarna?! Hur ofta får man användning av dessa egentligen? Vill gärna testa en med manuellåda för att bilda mig en uppfattning om vilken som är att föredra. Sedan kostar ju automaten 22k extra. |
|
|
Håller med dig om paddlarna. Sitter ju oftast med bara en hand på ratten och då är paddlarna ganska värdelösa. //Joakim Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag. |
|
|
Hillstreet Grattis till en kanon fin vagn förresten! Precis en sådan kompositon som jag funderar på. Ser att du har BMW Individual Interiörlister i Pianolack, snyggt. Är också inne på det, är trött på Alu lister och vill helst slippa dessa med M-paketet. Det ska väl inte vara några problem att plocka till Interiörlister ur BMW Individual sortimentet ( tror det kostar 9.oookr extra dock ) Fick tillfälle att provköra 335i Cabben samt 335d Coupen idag igen. Det är beroendeframkallande. Båda vagnar hade dock automatlådor. |
|
|
Tackar för komplimangen :-) Den enda nackdelen med Painolack är att man måste ha en silkesvante i bilen och putsa upp dem hela tiden. Det lägger sig damm direkt och fingeravtryck syns väldigt väl. Men när det är rent är det galet snyggt. Både 335i och d är fantastiska. Tycker dock 335d är lite väl karaktärslös även om den är ruskigt snabb. Om det är bränsleekonomi man är ute efter kanske man inte ska köpa bil för halvmiljonen :-) De två grejjer jag är mest nöjd med i bilen, förrutom motorn, är utan tvekan panoramatakluckan och den aktiva farthållaren. //Joakim Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag. |
|
|
Jag har rattat en 535D och en 335B och imellan dem så är det som dag och natt! Visst det skiljer en del i vikt men 335 var inte en utan två klasser vassare vad gäller känsla och prestanda! Det kommer sitta en tre liters bensin turbo i min nästa BMW oavsett om det är en etta eller en femma! (om den kommer till femman?) Detta trots dropparna man spar med Diseln, det ger så mycket mer av sportighet , hänsla och ljud med Bensinarn. "Always a driving machine" Länk |
|
|
Kenta "Detta trots dropparna man spar med Diseln, det ger så mycket mer av sportighet , hänsla och ljud med Bensinarn. " Upplevde det på liknande sätt faktiskt efter att ha provkört både 335i och 335d Dessa två har helt olika motorkarakteristik, föredrar definitivt bensinarens akustiska fingeravtryck som väcker välbehag hos föraren! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.