|
|
|
|---|---|
|
Höger länkarmsbussning är kass och måste bytas Nr 8 på bilden är det. Länk Grejar man det själv eller behövs specialverktyg? Plockar man av infästningen på karossen som man sedan pressar in den nya bussningen i innan den trycks på plats och skruvas fast igen? | |
|
Jag tog bort länkarmen, sedan eldade jag upp gummit i bussningen med gasolbrännare, sågade bort innerringen med bågfil. När jag monterade ihop så pressade jag ihop det i skruvstycket. Sista biten får du lägga något emellan som har samma omkrets som hållaren av bussningen och pressa den sista biten så att bussningen kommer ut på andra sidan. Lycka till! Hasse |
|
|
Hoppsan...du behöver inte ta bort hela länkarmen... |
|
|
In klar fördel när du ska montera dit "musörat" med den nya bussningen är att du tar diskmedel eller däck monterings fett i både bussningen och på länkarmen. Ett hett tips om du vill bättra på bilens egenskaper är att montera dit m3 bussning den är mkt stabilare samt finns i excentiskt utförande. (återställer hjulets position vid sänkning av bilen) Om du är intresserad av nya excentriska m3 bussningar +l agerhållare (musöron) så har jag liggande. |
|
| Tack för tipsen! Är en bruksbil så det blir vanliga bussningar. Man behöver inte göra en ny framvagnsinställning efteråt va? | |
|
Nej, det behöver du inte. |
|
| Bytte mina med länkarmen kvar på plats! Få bort var inga större problem, bara att såga! Värre var dock att få dit bussningen på själva armen, va tvungen att svets ihop en hemmabyggd avdragare som låste sig mot hålen på länkarmen för att få dit den! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.