AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.858

Byte av oljetrågspackning 525 E34

ha
853
hall112
BMW 740IA E38 -94
Min oljetrågspackning har börjat läcka en hel del. Hur mycket jobb är det att byta, går det ta ner tråget direkt eller måsta man lyfta motor något? Annat som måste skruvas bort för att komma åt?

Det gäller min 525 E34 -92, ej vanos.
Visa användare
2.660
dicka o
E53 X5 3,0ia -05 facelift grafitigrå
du kan ta tråget direkt,utan lyfta ur motorn...
ha
853
hall112
BMW 740IA E38 -94
ok, det jag undrade var om jag var tvungen att lyfta upp motorn något ej lyfta ur.. men vad jag förstår på ditt svar så är det bara att lossa tråget och byta packningen..
Visa användare
2.660
dicka o
E53 X5 3,0ia -05 facelift grafitigrå
exakt...
ha
853
hall112
BMW 740IA E38 -94
någon som vet om man måste lyfta ner framvagnsbalken något? Var på verkstad för att kolla pris på detta och dom sa att framvagnsbalken var tvungen att sänkas ner för att få loss tråget.
jo
898
jonaz_6
M3 cab-08
det kanske blir lite trångt att lossa alla skruvar i tråget....
men det är ju bara att lossa motorfästena och hissa upp motorn ett par centimeter, betydligt enklare än att lossa framvagnsbalken!
ha
853
hall112
BMW 740IA E38 -94
ok, tack för hjälpen.. Blir att ta tag i det här framåt helgen så då får vi se hur det går.
ha
853
hall112
BMW 740IA E38 -94
har bytt packningen nu, men det läcker fortfarande.. Vad trött man blir. Läcker i framkant på tråget på högersidan helt hopplöst.. Kan tråget blivit skevt med tiden?
$M
974
$Marten
750 IA 91:a med massor av cylindrar SÅLD
750 IA 91:a, reservdelslik
Volvo S80 04 Turbo, bruksbil

Volvo Amazon 70 i retro stuk.
Chevrolet Camaro 74 med mullrande V8
Hade samma problem med läckande oljetrågspackning i framkant på högersidan. Man såg att den gamla pckningen hade delat på sig. Köpte en ny packning men sedan avtog energin.
Gjorde en fuling.
Släppte ut all olja och gjorde rent ordentligt vid läckaget och smetade på packning på tub på utsidan. Tror det det hette Plastic Padding Gasket. En
rödfärgad massa.
Har hållit tätt och funkat klockrent i ca 3 år nu.

Värt ett försök kanske.

mackan
ha
853
hall112
BMW 740IA E38 -94
det lustiga med min packning var att den var helt felfri, men ändå läckte och det vart ju inte bättre med den nya trots att jag använde packningsilicon på bägge sidor
ha
853
hall112
BMW 740IA E38 -94
Blir galen på bilskrället nu.. Har bytt till en stålpackning från bmw nu, men lik fan så läcker det.. Det är svårt o se exakt varifrån det kommer men det droppar från klacken som går ut från tråget på högersidan fram. Kan det läcka från något annat ställe som gör att jag blir lurad att det är tråget som läcker??
ha
853
hall112
BMW 740IA E38 -94
har nu tvättat av allt från läckande olja och konstaterat att det läcker från kanten på tråget. Någon som varit med om att tråget är skevt. detta ät den enda förklaringen jag kan komma på.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.