AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
734

fälg bultar, längd??

byte nyligen alufälgar och märkte ganska snabbt att med de nya fälgarna så blidde bultarna kortare.. va 4-5 gängor kortare... vad göra? ska man köpa längre bultar?? o vart isfl..
325Ci
köp hos en däckfilrma eller nått...

Visa användare
181
Bemari
BMW 728iA -99
Om fälgarna hålls där.. så lägg inga längre bultar!!! Fick med specialbultar när ja köpte fälgar.. trots att de var lite kortare än originalbultarna, så utspelade d sig så att dessa kom att ta i(både fram i nånstans&bak inne i bromstrumman), så att de låg på automatjusteraren till handbromsen å spände altså den hela tiden när man körde.. Så, nu har ja svarvat ner alla bultar så d går bra.. men ett helvete va d före..

Bemari
Bilen före bruden..!!!
finns det nån tumregel på hur lång in bultarna ska in?

"känns" lite farligt som det är nu...
Bemari: om bultarna skrapade bultarna emot fast de var kortare så måste ingjutningshålen på nya fälgarna varit av mkt mindre tjocklek...

på mina jäförde jag längden av återstående av bulten på andra sidan och det skiljer ca 4-5 mm
Hamilton83
Vad är det för hålbild på Fälgar till bmw 3-serien E36?
5* något, vet ej vad. Har ingen BMW just nu men ska köpa en till helgen och det är utan sommardäck och fälg. Kan vara bra att veta vad det är för mått. Är det någon som vet vilken max och min diameter som däcken ska vara?
Väldigt tacksam för svar!

"Hellre springa i fel fil än att fila i fel springa"
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.