|
|
|
|---|---|
|
Har en 750 -99 som ibland tänder " getriebeprogram" i displayen när man startar bilen. Detta händer sporadiskt då och då. Slår man av motorn och startar om brukar det slockna. Bilen har gått 14500mil, växlar perfekt och går för övrigt helt 100% bra! Någon här som känner till vad det kan vara för fel ? | |
|
Dåligt batteri. Spänningen faller lite mer än tänkt under startförloppet och då blir databoxen till lådan sur och varnar för fel. Testa att ladda det över natten och se om det försvinner. Blir det bra så kolla över laddningen och batteriet så du slipper att det kommer tillbaka. //Magnus |
|
|
Mitt tips såsom V12-ägare med kraftig strömförbrukning blir således, Åk till Clas Ohlsson och köp en Ctekladdare, t ex modell safir(500kr). Koppla på den på pluspolen och minuset på ena muttern vid fjäderbenstornet. Sedan låt den ladda tills den är full, du kan göra avbrott om du behöver använda bilen. Det lär ta ett antal dygn att ladda fullt. Mvh Asken A true man listen twice as much as he speaks. |
|
|
Jag hade en 740ia-96 steptronic med samma problem. Min bil gick också helt perfekt. Felet berodde på att det var en multikontakt i en dosa i motorrummet där det var dålig kontakt på ett stift. En duktig mekaniker på BMW i Luleå hittade felet åt mig. Borde vara en kabel från växellådan som går upp dit. Lycka till! A A |
|
|
Skulle säga att batterispänningen och glapp i kanonkontakten på lådan eller kontakten på lådans styrbox är heta tips att börja med... molle |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.