AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
874

Värdering E39 540 manuell

if
92
ifredda
E61 525d Touring LCI -07
Vad tror ni är lämpligt slutpris för denna:

Länk

Har varit och tittat på den idag och den finns rost runt bakluckekanten samt lite prickar här och där. Maskinellt kanon dock så börjar nog kopplingen ge sig, fullservad med nya ventilkåpspackningar, ingen skinn och dålig kyla i ac:n.
Visa användare
2.660
dicka o
E53 X5 3,0ia -05 facelift grafitigrå
du får nog räkna med det priset,på en 540 i det skicket..va kall o invänta,nya objekt kommer o går hela tiden,som du inte behöver fixa o dona det första du gör,när du hittar något.ett tips bara...
Le
1.615
Leffo
Trabant 601 -90
Håller med, den går säkert iväg för runt 45-48.000kr.
Men ofta är det inte värt att köpa en 540 E39 för det priset.
Det dammar snart iväg 40.000kr till för lite reparationer.
Om du inte kan tänka dig att bruksa runt med skabb och strunta
i reparationer och skötsel. Men vem vill ha en risig 540?

Hitta en finare är mitt råd... Det blir billigare i längden, och du blir förmodligen
nöjdare med bilen och med BMW som bilmärke.

/L

Ny koppling (utan svänghjul) hamnar om du inte gör det själv på ca 7-10tkr, med svänghjul plussa på ca 5-7tkr, detta gäller inte BMWverkstad då blir det ännu dyrare.

Denna bil bör endast någon som mekar själv köpa eller som sagt om man kan nöja sig med bristerna, koppling måste dock bytas oavsett.

Jag hade letat på autoscout24.de eller mobile.de om jag var ute efter en billig E39 540i/6, köp av en privatperson som ägt den minst 2år och som har bra svar på alla detaljfrågor, det blir billigast i längden.

Stephan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.