|
|
|
|---|---|
|
Hej, Är det bara jag som tycker att backspegeln är lite väl stor. Jag tycker att den skymmer en hel del av sikten när man kör. Får mer eller mindre böja huvudet "under" spegeln om man ska se något på högersidan. Men jag kanske sitter konstigt och därför tycker som jag gör :) | |
|
Absolut inget jag har haft problem med, låter som du skulle prova att sänka stolen något. /Fredrik Min Z3. Länk |
|
| Hmm får prova det och återkommer :). Fredrik M ska du upp till Mantorp nästa vecka? | |
|
Jag har samma problem med innerbackspegeln. Har stolen längst ner och längst bak för att överhuvudtaget kunna köra bilen :) Sitter nästan lite trångt ändå men va f.....n gör det för det är så himla gött bara att köra den. Är man 190 cm får man ta det ;) Finns det nån lång person som modifierat stolen/infästningen för att få mer utrymme? /Pane |
|
|
Z3 är ingen bil för riktigt långa, Coupen fungerar något bättre än Roadstern. Har tur som bara är 183 cm lång och får plats alldeles utmärkt. Rollebolle, nej det hade jag inte tänkt, är inte medlem i BMWCS. /Fredrik Min Z3. Länk |
|
|
Nu har jag sänkt stolen så mycket det går, men ändå tycker jag att den skymmer sikten lite. Jaja jag överlever, men tänkte kolla om andra lider av samma sak. Fredrik: Man behöver väl inte vara medlem om man bara ska gå och kolla på bilarna osv om jag förstod det rätt. Undrade bra för det vore skoj att träffa dem man har fått hjälp av här på autopower men det kommer väl fler tillfällen. |
|
|
Jag har satt i M-spegel i min,något mindre och mer rundad i kanterna. Tänk på att flytta över kretskortet i spegeln vid eventuellt byte=C-låsstyrning. Min Coupé Länk |
|
|
Rollebolle, aha jag trodde det var en ren CS medlems träff. Nåja i längsta laget för mig ändå, 31 mil enkel resa. Det kommer förhoppningsvis fler tillfällen. /Fredrik Min Z3. Länk |
|
|
Nån som vet var man kan få tag i en M-spegel till vettig peng? /Pane |
|
|
En som har löst problemet med bra resultat. Länk |
|
|
teos: Strålande! Nån här som beställt och installerat denna backspegel? Jag funderar starkt på denna lösning! Nån mer som är intresserad? /Pane |
|
|
Nu har jag beställt en backspegel från USA. Återkommer med info när jag fått grejerna och hunnit monterat (och testkört givetvis)! /Pane |
|
|
Spegeln beställdes i onsdags förra veckan och levererades i måndags snyggt o prydligt. Montage blev det på kvällen och det tog ca 1.5 timme med allt småskruvande med att flytta mottagaren för c-låset etc. Måndag och tisdag bara regn så nån provtur har jag inte hunnit med innan det bar iväg på tjänsteresa till Danmark. Får ta det till helgen istället! Allt passade mycket bra och instruktionerna på säljarens hemsida var utmärkta. Återkommer med bilder samt kommentarer efter provkörningen. /Pane |
|
| Låter bra, väntar med spänning. | |
|
Pane, hur blev det vid körning? Är lika förb##ad som du på spegeln som sitter mitt i höger synfält. Ska beställa också, om du tycker det blev bra. vad blev slutpriset med frakt och tull? |
|
|
Har samma problem. Väntar på spänning på recension, gärna bilder om du har. Blir nog att beställa en sån då jag tycker att M-spelgen är ful. Tack för länken :D //Christian |
|
| Det blev precis lika som Gary säger på sin hemsida. tycker faktiskt att spegeln passar bättre än originalet då den är lite nättare. Jag kan varmt rekommendera denna lösning för oss lite längre & ståtligare Z ägare :) Ska ta några bilder imorrn söndag. Jag har bara betalt det belopp som fanns angivet på hemsidan (72 dollar) och än så länge inte fått nån faktura på moms eller annan införselavgift. Mvh Pane | |
| Det blev precis lika som Gary säger på sin hemsida. tycker faktiskt att spegeln passar bättre än originalet då den är lite nättare. Jag kan varmt rekommendera denna lösning för oss lite längre & ståtligare Z ägare :) Ska ta några bilder imorrn söndag. Jag har bara betalt det belopp som fanns angivet på hemsidan (72 dollar) och än så länge inte fått nån faktura på moms eller annan införselavgift. Mvh Pane | |
|
Vet inte varför mitt föregående inlägg kom in dubbelt men det var väl en etta på tvären som programmerarna brukar säga!? Har lagt upp några bilder för att ni ska kunna se hur min nya innerbackspegel ser ut. Jag är helnöjd! Länk CruiZa lugnt i sommar!! /PA |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.