|
|
|
|---|---|
|
barjar bli vansinnig. Har provat det mesta. bytt dåliga packningar, nya bränsleslangar, kolla avgassystemet... ändå luktar det. kan det vara den lilla burken ovanför höger bakhjul. Sitter det nån form av kolfilter där som behöver bytas? | |
|
Hasso (läromannen); vad har du att säga om burken som sitter ovanför höger bak hjul. en tråd kan väl aldrig bli komplett utan ett inlägg från Hasso.. *hihi* |
|
|
Min 325 -88 luktar oxå bensin...men vetta fan varifrån. |
|
|
det är fanimej bra skumt det här :( mina misstankar är fortfarande riktade mot kolfilter-tjosan som sitter ovanför höger bakhjul. Har för mig att den har som uppgift att samla upp bensinångor? nån som har nåt att säga om det.... |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Jo du har rätt det är uppgiften den ska fylla. hade en sådan burk på min mercury.den sög ångor från orginal luftrenare med hjälp av en vakuumslang från insuget. Jag har själv aldrig byt ut någon sådan men efter kontakt med min kollega på verkstan så ska dom bytas men intervallerna är väldigt långa, kolet förverkas så småningom så funktionen försvinner.Använde en annan luftr,på mercuryn så jag hade den inte kopplad och kunde ibland känna bensindoft.Om den styrs på ett liknande sätt på din bil vet jag ej men isåfall får du väl kolla upp att vakummslangen är hel också.och har du kollat slangar rör retur tank,lock rör och inte kan se nåt läckage så har du väl inte så mycket att välja svar. Nu har även du fått svar hoppas det blev till belåtenhet:)) MVH Hasso |
|
u bet Hasso! nästa vecka ska bilen på lyft för att få nya dämpare, ska kolla upp returslangarna då. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.