|
|
|
|---|---|
|
Jag är ute efter en DVD skiva till min navi ,men undrar vad beteckningarna mk1 mk2 el mk3 betyder och var jag hittar dessa på min navi .Själva navin sitter ju mellan ryggstöden . | |
|
MK1 står för mark 1, en gammal beteckning för generationstyp. MK1 är alltså första generationens navi, MK2 andra generationen osv... Var du hittar vilken typ du har vet jag dock inte. /Masten Besök gärna min blogg! Länk |
|
|
Som Masten säger. Du kan t ex ta en toyota supra som finns i 4 generationer; MKI, MKII, MKIII och MKIV. Går bra att beteckna med siffror också! - BMW-träff i Malmö 6 Juni Länk |
|
|
Detta har jag förstått nu, Men hur ska jag veta vad min bil har för beteckning jag har en Z4 2,5 -04a |
|
| Du har en Mk 4. Om det står DVD på själva spelaren mellan ryggstöden så är det en Mk 4 | |
|
Har en Navteq skiva Scandinavia edition 2005 som passade i z4 3.0 2003 ifall nån har behov. Uffe |
|
|
Hej Ja de står dvd ,okej då är det mk4 jag har . har provat min svärsons dvd han har en 530i en -04:a den gick inte . |
|
|
Gegga! Nya 3, 5 och 7-serien (alla med idrive) har en annan typ av skivor till navin. Du ska ha en skiva som kallas dvd high. Du kan läsa om detta i forumet för Bilstereo GPS Navi TV Tele Ljud. |
|
| Gegga: du har Powerpost. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.