AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Import
2.747

Översättning fr tyska?

jo
75
joony
Porsche Turbo -03
800cc Suzuki Mc -96
Är det möjligt att det finns en vänlig själ som kan tyska och kan översätta denna Bmw-annons jag hittade. Förstår en del men det är mycket som är rena grekiskan..

Top Zustand...Kühlbox.....235 45 R17 vorne, 255 40 R17 hinten...Tieferlegung... ... Klima vorn+hinten, Automatik, Velour, Mwst ausweisbar, Vorders. elekt. verstellb., ABS, Schiebedach, elek., Radio, elektr. Fensterheber vorn+hinten, elektr. WFS, ZV, Leichtmetallfelgen, Nebelscheinw., Servolenkung, Sportsitze/Schalensitze, Sportausstattung, Spoiler, DZM, elektr. verstellb. Spiegel, Kopfst. vorn, Kopfst. hinten, Nebelschlussl., Mittelarmlehne, metallic, Treibstoff: Super, Nettopreis 11.765 EUR, Der Verkauf erfolgt nur Gewerbe + Export, Irrtum vorbehalten, HU + AU wird vor Verkauf erneuert, Besichtigung nur nach Terminvereinbarung, Tieferlegung
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Översatt med hjälp av ett datorprogram:

Top condition... cold box.....235 45 R17 in front, 255 40 R17 in the back... setting lower...... Climate vorn+hinten, mechanism, Velour, VAT document of identificationable, Vorders. elekt. adjustable, ABS, sun roof, elek., radio, electrical window lifter vorn+hinten, electrical WFS, ZV, light alloy wheels, nebula headlight, power steering, sport seat/bowl seats, sport equipment, spoiler, DZM, electrical verstellb. Mirror, head restraint in front, head restraints in the back, Nebelschlussl., central arm rest, metallic, fuel: Super, net price 11,765 EUR, which reserves sales effected only trade + export, mistake, HU + OUTER ONES is renewed before sales, inspection only according to date agreement, setting lower

________
Bilblogg:
Länk
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

joony: det är lättare om du frågar efter de ord du inte förstår, om det nu återstår några oklarheter efter Mugges översättning.

___
//Ulf
He
478
Heli
330eT -20 Portimao blå, M paket,mm..
Ganska bra översättning faktiskt, nebelscheinw. betyder dimljus.
VAT, ausweisbar, det går att dra momsen, (om man är företagare, och hellre betalar den högre svenska momsen....)

-Som sagt ganska bra översättning, även om den inte lyckas med det viktigaste tycker jag, den skriker inte varningsflagga, som den kanske borde! :-)

-varför tycker jag det kommer någon fråga nu, och då säger jag:

-Priset som angivits är netto, dvs innan moms, lägg till 17 eller så %
-Varför är man så himla sugen på att sälja den främst på export, vad är galet med bilen eller dealen?

bara mina 2c

mvh
Heli
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

19% numera i Tyskland.

___
//Ulf
jo
75
joony
Porsche Turbo -03
800cc Suzuki Mc -96
Tack alla! Ni rätade ut många frågetecken. Bilen i fråga är en 635 csia Alpina B7 -88. I fall ni var nyfikna..
a9
51
a96larol
E34 525 tdsT -96
"HU + AU wird vor Verkauf erneuert"

Jag får inte riktigt, trots Mugges automatöversättning, grepp om vad "HU" och "AU" betyder. Har det med servicar att göra?

// Lars Olofsson

" Framdrivning och styrning kan inte åläggas samma hjulpar"
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.