|
|
|
|---|---|
|
Är det möjligt att det finns en vänlig själ som kan tyska och kan översätta denna Bmw-annons jag hittade. Förstår en del men det är mycket som är rena grekiskan.. Top Zustand...Kühlbox.....235 45 R17 vorne, 255 40 R17 hinten...Tieferlegung... ... Klima vorn+hinten, Automatik, Velour, Mwst ausweisbar, Vorders. elekt. verstellb., ABS, Schiebedach, elek., Radio, elektr. Fensterheber vorn+hinten, elektr. WFS, ZV, Leichtmetallfelgen, Nebelscheinw., Servolenkung, Sportsitze/Schalensitze, Sportausstattung, Spoiler, DZM, elektr. verstellb. Spiegel, Kopfst. vorn, Kopfst. hinten, Nebelschlussl., Mittelarmlehne, metallic, Treibstoff: Super, Nettopreis 11.765 EUR, Der Verkauf erfolgt nur Gewerbe + Export, Irrtum vorbehalten, HU + AU wird vor Verkauf erneuert, Besichtigung nur nach Terminvereinbarung, Tieferlegung | |
|
Översatt med hjälp av ett datorprogram: ********************************* Top condition... cold box.....235 45 R17 in front, 255 40 R17 in the back... setting lower...... Climate vorn+hinten, mechanism, Velour, VAT document of identificationable, Vorders. elekt. adjustable, ABS, sun roof, elek., radio, electrical window lifter vorn+hinten, electrical WFS, ZV, light alloy wheels, nebula headlight, power steering, sport seat/bowl seats, sport equipment, spoiler, DZM, electrical verstellb. Mirror, head restraint in front, head restraints in the back, Nebelschlussl., central arm rest, metallic, fuel: Super, net price 11,765 EUR, which reserves sales effected only trade + export, mistake, HU + OUTER ONES is renewed before sales, inspection only according to date agreement, setting lower ________ Bilblogg: Länk |
|
|
joony: det är lättare om du frågar efter de ord du inte förstår, om det nu återstår några oklarheter efter Mugges översättning. ___ //Ulf |
|
|
Ganska bra översättning faktiskt, nebelscheinw. betyder dimljus. VAT, ausweisbar, det går att dra momsen, (om man är företagare, och hellre betalar den högre svenska momsen....) -Som sagt ganska bra översättning, även om den inte lyckas med det viktigaste tycker jag, den skriker inte varningsflagga, som den kanske borde! :-) -varför tycker jag det kommer någon fråga nu, och då säger jag: -Priset som angivits är netto, dvs innan moms, lägg till 17 eller så % -Varför är man så himla sugen på att sälja den främst på export, vad är galet med bilen eller dealen? bara mina 2c mvh Heli |
|
|
19% numera i Tyskland. ___ //Ulf |
|
| Tack alla! Ni rätade ut många frågetecken. Bilen i fråga är en 635 csia Alpina B7 -88. I fall ni var nyfikna.. | |
|
"HU + AU wird vor Verkauf erneuert" Jag får inte riktigt, trots Mugges automatöversättning, grepp om vad "HU" och "AU" betyder. Har det med servicar att göra? // Lars Olofsson " Framdrivning och styrning kan inte åläggas samma hjulpar" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.