|
|
|
|---|---|
|
Min 540 ia svarar dåligt på gas mellan typ 60-80 km/h. Han liksom "stryper" sig. Trycker jag lite hårdare så drar han i väg. Men han är tröttare än vanligt. Växlar inte ner lika kvickt. Har ny luftmassemätare. BMW bytte båda kattarna, trodde dom var täppta. En var lite dålig, men felet kvarstår!! Snart dax för Inspektion II. Ligger fint på tomgång. Aldrig svårstartad. Drar inte mer soppa än innan. När man gasar försiktigt mellan 60-80 så blir det ett annat ljud i motorn. Dovt! Å så stryper han sig som sagt. Ökar bara sakta. Inga felmeddelanden! Någon som varit med om ngt liknade? Någon som har ngt förslag på vad som kan vara fel? | |
| Prova nollställ han. Koppla loss batteriet några timmar och ut och dra han sen efter de. | |
| Är det bara att lossa kablarna? Inte "massa" som måste ställas in sen? En arbetskompis har en golf, som hade dåligt batteri. När han bytte så gick bilen dåligt och fönsterhissarna måste ställas in... Han fick åka till verkstan.. | |
| Nej nej ingenting blir konstigt. De ända du behöver göra är att ställa in tid, datum och eventuellt sparade radiokanaler. | |
| Ta loss kablarna och sätt ihop +polen med - med ej batteriet inkopplat så klart.Då laddar du ut elektroniken helt.låt det stå 30min. | |
| Ska jag sätta ihop +kabeln med -kabeln och ha det så i 30 min? Så du menar? | |
|
Låter som det kansek skulle kunna vara kamaxelgivaren, sök på det och se om det stämmer med dina problem. Mvh Björn |
|
| BMW har läst av felminnet. Inget där! Och jag tycker inte mitt problem stämmer riktigt med kamaxelgivaren. Då brukar dom vara svårstartade varma, och orolig tomgång tydligen. Jag har inte sådana problem. | |
|
När kamaxelgivaren packade på min M62 så hade den varit inne på ÅF-verkstad för avläsning av felminnet och inget hittat. Tydligen syns detta fel bara i nån specialmeny DIS. Min var inte svårtstartad alls med detta fel och med lung och fin tomgång. Problemet yttrade sig som ganska kraftig effektförlust och att den 'missade' i god motorvägsfart. Mvh Björn |
|
| Kopplade bort batteriet ett tag. Tyvärr ingen skillnad. Blir till att lämna in han igen!! Trist! | |
|
fått ordning på problemet? min har me börjat sega lite tycker jag. Kör jag kickdown när bilen egentligen bör växla från 2-1 så gör den inte de utan drar på i godan ro på 2an i kanske 10 meter för att sedan peta ner på 1an... kan man ändra program/uppdatera automaten på en e39a? isf hade jag gärna haft en bil som gått i mer sportläge även på de normala programmet :) |
|
|
Nej, han beter sig ungefär lika. Kör mest i sportläget i stan, märks mindre då. Har inte gjort Insp II än, men snart dax. Tänkte även byta olja i automaten då. Nya stift och ny olja i lådan kanske gör skillnad? Hoppas! Jo, man ska kunna uppdatera program både till motor och låda. |
|
|
har bara hört om programvara i e34an... säker på olja o så? tycker de låter mest som nått som inte hänger me,ex tjuvluft lr dylikt... har inte så mycket jag kan jämnföra med men på bilen jag hade innan så var de ett antal vacuum slangar på motorn samt tomgångsmotorn som var trasig i membranet,detta gjorde att bilen inte alls ville vara med o leka utan bara när den själv ville det. så upplever jag min ibland också,o inte bara jag utan även min bror som säger,va gör den,innan växlade den typ alltid ner nu segar den bara.... o de stämmer för allt som oftast så ligger den kvar på 2an o drar den ut även fast den hade kunnat gå ner på 1an flera ggr om... är inte sånn att jag vill lämna in bilen o låta andra byta saker jag kan göra själv,men jag måste dock veta vad jag ska göra åt det :) |
|
|
Som Bobba säger - leta tjyvluft med startgas. Låter ganska troligt. |
|
| fått noe svar på dette. Sliter litt selv... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.