|
|
|
|---|---|
| tjäna min 325 -88 är helt original men jag skulle vara intresserad av turbo men vad måst jag tänka på? mycket som måste bytas va? och slutar på vilken summa? | |
|
beroende på hur mycket effekt du skall plocka med du får nog räkna med 25000:- när allt är klart. Sök efter gamla inlägg många håller på med det. //Alpina// |
|
|
Är inne på samma spår. Har pratat lite löst med GIK, de skulle ha cirkus 50.000:- för ett bolt-on kit. Är det någon som vet några andra seriösa företag som tar fram sådana här kompletta kit? // Jonas // Jonas www.tnfs.org |
|
|
Men jösses!!! 50.000 kr för att plocka i en turbo!!! Varför inte lägga dessa pengar på en kraftfullare BMW direkt då istället??? //Ric Wraaaaooom |
|
|
Såg nu i prislistan hos GIK att till en 325i 86-90 kostade kitet ~39.000kr ... Tja det är ju mkt pengar men roligt blir det nog :) // Jonas www.tnfs.org |
|
|
Bygg själv istället blir billigare....finns många trådar här om hur du ska gå till väga.... mvh/Robban |
|
| i GIK kitet vad är det som medföljer och hur mycket kan hk kan man ta ur den då? | |
| Gik-kitet för 39000 ska väl vara komplett, med allt. För 240hk. Sen finns det ju byggsatsen för 13000 eller nåt. Då får man bara en massa rörstumpar att svetsa ihop och en turbo. Kan du inte köpa en begagnad sats så bygg själv... | |
imenhoteb |
Tycker faktiskt att man kan köpa en värre bmw modell om man ska slänga 40000-50000 tusen bara på motorn?....Har byggt ett grenrör till en t25 turbo till en bmw 02 M10 motor kostar cirka 750 kr för det kittet???å jag garanterar att det funkar.Problemet e ju att man ska kunna svetsa,skära,å få,turbon,på ett vettigt ställe?....mmmm å alla kanske inte kan eller vill så..... |
|
kostade ett kit 750:-? Vad ingick då? rör till grenrör och flänsar? Letar relativt rostfri BMW e30 med defekt eller ingen motor, Styrbox till -83 m10. m30/745 motor |
|
|
heisann jeg har en 88 325 turbo som jeg akkurat har fått på veien.Settet som sitter på den er kjøpt hos gik her i norge og kostet cd 22000,- blir vel sånn ca 25000 i sverige.Jeg kjører med en t03 turbo på ca 0,5 bar og det er helt nydelig å kjenne trykket når turboen blir med=)))) MEN, hadde jeg vært deg/dere så hadde jeg tatt kontakt med www.krbtrading.no og hørt med dem.De er litt dyrere enn gik,men de har faktisk mye mere greie på turbobmw'er enn det gik har.Dessuten så kan han skaffe grenrør / adaptere som passer rett inn,du slipper å tenke på å sveise og herje værre for å få dette til å passe. - go fast - |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.