|
|
|
|---|---|
|
Hej. Misstänker efter att ha läst här på forumet att casterstagen på min e38 kan vara utslitna. Det vibrerar när jag bromsar från ca 90 km/h. Dock fick jag ingen anmärkning på esiktningen vilket jag trodde. Är det någon som har en bild på ett casterstag? Vore intressant att veta vad man skall titta efter. | |
Paap Reeder |
Länk ... det är dl nr 5. Till E32 säljs dom utan monterad bussning ... troligen samma läge för E38. MVH /// Paap R |
Ug-Lee |
På bildelsimporten så säljs dom med monterad bussning för 1040 kr st, jag väntar på två nya till min. Besiktningen testar ju inte din bil i 90 km/h så är det inte glapp i kulan, så kan den passera obemärkt. |
|
Bussningen ska sitta i mitten om du tänker dig att du tittar på staget framifrån, bussningen får inte vara förskjuten åt någon sida, då tolkar besiktningen det som att bussningen håller på att "hoppa ut" och ger anmärkning som heter, Länkarmslagring, fram (båda sidor, vänster, höger), bakre, glapp. Även om glappet i sig nödvändigtvis inte resulterar i några vibrationer under körning. Detta erfar jag med min gamla 518 E28. ________ Bilblogg: Länk |
|
|
Och är det inte glapp i kulan kan man byta gummibussningen. Och jag puffar igen för att inte sätta dit en ny gummibussing utan byta till en polyurethanbussing från t.ex. PowerFlex som dessutom är mycket lättare att montera när väl den gamla är urpressad. Jag har bytt och är helnöjd och tycker att det är så här (min) E38 borde ha känts från början. Mvh Björn |
|
|
Jaha! Vad typiskt dyra! Jag skulle tydligen få byta bägge mina bara för att det var en spricka i den ena! De är "nya" bägge två och jag har haft bilen i 250 med dem utan en skakning. Allt enligt lokala Mekomanen-verkstad. Får nog kolla in den där sprickan lite närmare? /S |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.