AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.740

En fruktansvärd upplevelse

Mo
217
Monclair
X3 3.0D - 06
Är så fruktansvärt förbannad i skrivande stund...

Jag valde denna kväll bilen före ölet och gled runt tillsammans med några vänner då vi åker på en bro över en cykelväg..

BOOM!!! BOOM!!!

Va fan blir det, tänkte jag? Vad fan körde jag på som jag inte såg?

ÄGG!! skriker dom där bak....
2 ägg har träffat vänster sida av bilen. Ett precis under blinkerslampan ovanför däcket och ett på bakre rutan.

Tvärnitade, kastade oss ut ur bilen och alla kubbade efter dom äckliga svinen...

Däråt!!!
Tyvärr fick vi inte tag i dom.... Skådade sen bilen och det såg okej ut. Inga repor, tänkte jag.

Ilade ner till Statoil och köpte en tvätt illa kvickt...
Efter tvätten ser jag att det är fullt med smårepor precis där ägget träffat där fram..... Även blinkerskåpan ser ut att vara trasig.

Blir så snuskigt förbannad och jag skulle betalat mycket för att få tag i de förbannat fega skitungarna som inte borde äga rätten att existera.

Nu är det bara att börja hosta upp slantar o fixa dreten...
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Man blir irriterad bara man läser detta... bra synd att ni inte fick tag i ungarna. Det hade nog behövts att någon följde med de hem och tog sig ett snack med föräldrarna!

________
Bilblogg:
Länk
Mo
217
Monclair
X3 3.0D - 06
precis, sen kanske jag skulle slippa betala lagningen av detta...........
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Jo givetvis får föräldrarna bekosta lagningen. Om man bara hade fått tag på dem.

Grejen är ju att ungarna troligen inte förstår hela grejen med att det är en annans egendom och att folk ofta behöver arbeta hårt för att kunna finansiera sin bil.

Dessvärre mycket beklagligt att det behövde hända. Hoppas att du hittar en bra firma som kan utföra återställningen billigt.

________
Bilblogg:
Länk
Tråkigt att du råkat ut för detta. Om det var småungar får man hoppas att det var oförstånd och att de nu insett att det finns konsekvenser och inte gör om det. Annars får vi hoppas att du hinner upp dem om det sker igen.
Jag råkade ut för att det låg grenar på en sträcka som jag ofta körde. Det var inga problem att se dem eller ungarna som med av spänning glittrande ögon studerade mig när jag kom körande. Jag bromsade in och förklarade för dem att jag minsann var en snäll farbror, men om det kom en arg farbror som körde över dem och fick skador på sin bil skulle han ta dem i örat och ta med dem till föräldrarna som skulle få betala jättemycket pengar för reparationer och då skulle de också bli arga. Med ögonglittret utbytt mot skräck sprang ungarna bort till grenarna och släpade bort dem från vägen. Det förekom aldrig några grenar där igen. :)
Å andra sidan råkade mina dåvarande grannar ut för att andra och äldre ungar kastade sten mot deras bil. Dom underskattade vreden och beslutsamheten hos en gammal bessarabisk tant som tyckte att den röda armén inte var särskilt farlig och som fick tag i dem och örfilade upp dem. De skräckslagna glinen glömde kvar sina cyklar och flydde ut över fälten. Det kastades aldrig mer något mer på den sträckan.

Mvh
Mikael
Sp
3.093
Spajjjs
330e Touring -22 Mineral grey
Åk tillbaka till samma ställe. Dom tyckte säkert att det var jättekul och kommer stå för flera gånger.

// M.V.H. Daniel
Mo
217
Monclair
X3 3.0D - 06
Jo, jag åkte runt kvarteret ett par gånger... Förstod ju inte direkt att de nån hade kastat nått så dom fick lite försprång innan jag hann komma ur bilen...

Fan alltså... Man rör inte en annan mans bil....
go
212
goldman
535ia-97
Fy f_n!!!Man blir helt vansinnig efter att ha läst om vad som drabbade dig!
Det var synd att du inte fick tag på dessa idioter men vad hade du gjort då :) för idag kan man inte säga till andras ungar.Tyvärr kan man inte säga till dagens föräldrar innan de går i försvarsposition för sina "goa-barn-som-aldrig-gör-något"
För 3 sommrar sedan så började mina blåa ventilhattar i aluminium på att försvinna när bilen stod på parkeringen,köpte nya och de försvann lika snabbt som de kom på och de jävlarna passade på när man inte såg det men när 4 omgången kom på så då kom jag på dem,det var granngrabben med kompisar som snodde dem till mopederna,grabbarna fick veta hut lidrigt sagt och grannparet till grabben var hemma när jag tog hem honom,de tvivlade på att deras son gjorde sådant att jag hade misstagit mig fastän jag tog fram ventilerna och killen erkände....!
Det hela slutade med att killen självmant betalade vad det kostade mig och klippte min gräsmatta med "handjagare" hela sommaren!!Visst hade jag motorgräsklippare men vad fan han lärde sig en läxa vilket han i efterhand uppskattade......föräldrar ska se till sina barn och uppfostra dem och lära dem om vad som är rätt o fel!!
Förbered dig redan nu för något liknade kommer att inträffa igen,tyvärr,om hur du skall agera nästa gång,om det är skitungar..ska du klappa till dem..ska du begära att få veta deras namn o hemnummer....ska du ringa till Polisen (som ej gör ngt)....om dessa du tar är de uppkäfftiga....om du lyckas att pressa ur dem namn o hemnummer,hur ska du agera gentemot en totalt oförstående förälder som försvarar sin skitunge och tycker att du är löjlig att du värnar om din bil...ja du ser att man måste vara lärare,psykolog och förälder om man vill ha sina saker ifred!
Det hela hade kunnat sluta med en olycka för dig,hemsk tanke!Du hade tur i oturen.

Bmw=Bil_Med_Vett
Visa användare
427
Marcus555
X5 xDrive 40d M-sport -14
Audi A3 SB 1,8 TFSI -18
tyvärr är nog dåliga föräldrar orsaken till att ungar beter sig på det här sättet...
jag själv är lärare och föräldrasamtal är oftast en tragisk upplevelse, eftersom man sällan ringer hem till de elever som sköter sig...
gu
219
gunsnroses
Z3 3.0 Coupe -02
Fan vad sugigt. Upplevt detta någon gång jag med, inte roligt. Dock så var det ingen beemer som blev träffad den gången!
Hoppas det inte blir alltför dyrt

-
BMW-träff i Malmö 6 Juni
Länk
Kanske lika bra att man inte får tag på förövarna ibland. Minns en decemberkväll med snöslask när jag kommer till bilen med sönderslagen sidoruta. Hade jag fått tag på förövaren hade jag blivit inburad för misshandel och tjuven sannolkt fått löpa. Lagen är bra på att skydda brottslingar , ibland.Förut när Bilprovningen hade gropar istället för lyftar tvingades man ha lyset tänt i hallarna på nätterna , för om någon tjuv skulle snubbla ned i gropen och slå sig, blev Bilprovningen ersättningsskyldig. Sverige är fantastiskt./ Håll inne med rallarsvingarna!
Kanske lite bra att ni inte fick tag i idioterna... Då ahde ni fått repad bil och sedan misshandelsdomar...

När jag hade 325an så kom det 3 st 12 åringar som började sparka på bilar runtom... Blev förbannad och fråga vad fan dom pysslade med... Då sa dom "Käften jävla svenne annars sparkar vi in skallen på dig och sidan bränner vi upp din bil."

Tog det med en nypa salt dock och flyttade på bilen... Vill inte utmana ödet i onödan... Trist att börja fixxa bucklor
__
260
__MiCkE__
750iA -89
m_johan84: All heder åt dig om du lyckades hålla dig från fullständigt raseriutbrott över en sådan kommentar när man tillrättavisar ungar som sparkar sönder andras egendom. Jag hade då inte lyckats ...

MVH
Micke
se
661
seb_540
328i M F30
Självklart jättetrist att bli "äggad", men ta några djupa andetag och tänk så att om det är det värsta problem som bilägandet bjuder på, så får man nog vara rätt nöjd ändå! - litet svinn får man räkna med. Jämför mot en svår bilolycka med personskador, tjuvar som slaktar bilen etc...
Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
Jag råkade ut för samma sak i november i samband med jävelskapet Halloween. Hade tidigare på dagen fått bilen tvättad av en kollega och var på väg hem. Strax innan jag passerar en viadukt ser jag något vitt som kommer mot bilen och i nästa ögonblick träffar det ena positionsljuset på bilen. Jag trodde först att det var någon isklump men när jag stannade bilen och tittade efter visade det sig att det var ägg. Såg förstås inte grisarna som gjorde det så det blev bli en tur till närmaste GDS-tvätt för att spola bort eländet. Som tur var var det på min bruksbil så det gjorde inte sååå mycket, men irriterande i vilket fall som helst.

/Masten

Besök gärna min blogg! Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.