AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
912

Lamelldiff på 525i -91?

Hej!
Är ny här på forumet och ska kanske bli ägare av en Bmw 525 -91, och började fundera på om dessa har lamelldiff. Har för mig att bilarna med de större motorerna, 2.5 liter och uppåt, har det orginal, men eftersom jag inte är någon expert på Bmw så tänkte jag fråga er.

Mvh/Niklas

Arjeplog 4 Alle!
Paap Reeder
... går inte att säga utan att prova.
Troligen inte.

MVH /// Paap R
Hur kollar man detta på lättaste sätt?

Arjeplog 4 Alle!
Mu
616
Mustang

540iat -94
Den har troligvis inte diff, ett tyvärr alldelesför ovanligt tillval. Hissa upp ett bakhjul, lägg ur växel och handbroms och priva vrida hjulet, går det har du inte diffbroms.
ha
853
hall112
BMW 740IA E38 -94
Detta ska tydligen vara mkt ovanligt tillbehör på dessa bilar.
Har det faktiskt på min bil!!!
Okej, tack för alla svar! Får väl åka ut och kolla upp det någon gång.
Ji
343
JiiPee
528i Touring -99 svart II
Porsche 928 S4 -90
Prova gasa lite extra på en grusväg och kolla efter om båda bakhjulen spinner :) Hade diff på min förra 525 -93:a.
Mu
616
Mustang

540iat -94
Båda hjulen spinner på en grusväg på en bmw även om du inte har diff så det är ett dåligt test. Kör hellre i en rondell och gasa tills det släpper, bryter det ut i sladd har du nog diff, börjar innerhjulet vispa runt har du ingen diff. Men det säkraste ar att hissa upp bilen och känna.
Si
560
Sir Anton
E28 528i -85
E70 x5 3,0d -08
Vanligast är väl att även bmws utan diffbroms ritar med bägge hjulen oavsätt underlag.. Det är iaf min erfarenhet.

Mvh Anton
//
300
///535power
320d EDE -11
låsfast bilen och burna lr hissa upp den och snurra på ett hjul med en vxl i om bakhjulen snurrar åt olika håll är de diffrential om dom snurrar åt samma håll är den bromsad diff

och om man har fanlig diff kan den spinna på båda endå men sjansen är liten och en bromsad diff sviker dej inte
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.