|
|
|
|---|---|
|
Hej hej, har en 320i touring från -02/03 där jag för några veckor sedan upptäckte följande: De främre blinkersglasen var HELT spruckna /krackelerade. I princip hela "kåpan" var ett enda stort sprick-pussel och det såg ut som om att om man petade på det så skulle det rasa ihop i tusen bitar... Det kan omöjligt vara stenskott eller annat, för som sagt: det är helt "uppsprucket" Ser ut som om det vore rutten plast från typ 60- 70-talet som påverkats av tidens tand, dock utan den äldre plastens typiska mjölkiga skikt. Men hallå, bilen är ju "bara" 4 år gammal... Någon mer som råkat ut för liknande??? Vore mycket intressant att höra om några fler haft samma dilemma och/eller vad Ni tycker om det; Skall man acceptera en kostnad för att byta ut glasen eller bör det vara goodwill? Finns någon service-bulletin skriven? Tackar på förhand! //Svante | |
| Fick liknande problem p g a för stark avfettning direkt på plasten. Kan det vara en orsak? Mitt problem täcktes inte av gwgarantin. Mvh asken | |
|
För stark avfettning??? Tjaaa, kanske är det då... Fast låter inte det lite väl konstigt eller? Det var inte på någon E46:a eller? (Om det var det, vad kostade / kostar dessa "glas"?) Fler som råkat ut för detta? //Svante |
|
| Jag bytte samtliga glas i fram idag. Snacka om skillnad... | |
| Hur var det, använde du starka rengöringsmedel? Automattvättars saltvatten gör inte saken bättre... Garantier sträcker sig inte så länge och vill du att bilen ska se fin ut är det under tusingen för båda fram det har du väl råd med?:) lycka till i a f. Mvh asken | |
|
Tjaa... har GIVETVIS använt avfettning i vinter när jag tvättat bilen... Kan väl knappast vara ensam om att använda det?!? Tycker bara att det känns ganska B om grejjerna är så känsliga och/eller att man inte skall kunna tvätta bilen utan att den går sönder... Eller är jag för kräsen/petig i mitt resonemang? Tusen kronor alltså?! Fler som känner igen sig? //Svante |
|
|
Nej det förstår jag. Sensmoralen är, stark avfettning spräcker plastglas, BMW anstränger plånboken och jobbar man mycket hinner man inte ta en skön promenad i naturen:) Önskar dig lycka till! Mvh Asken |
|
|
:-) Tack tack! Får väl ta och maskera glasen nästa gång jag skall tvätta bilen då... Kanske borde jag inhandla barnängens spädaste bäbis-tvål "x-tra mild" och silkesbomull för att tvätta glasen separat?!... ;-) //Svante "den brutale tvättaren" Jonsson |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.