AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
9.525

Film: Ett flygande varv runt Gotland Ring med min M3 e36

Sida 5 av 5
danragn
Men det hänger mycket på utgångshastigheten ur kurvan in mot rakan. Flåklypa lär ha haft betydligt bättre fart än dig initialt på rakan.
Lite sent svar ;-)
da
1.042
danragn
BMW Z4 M Roadster
BMW 520 M Sport
Eller så stämde inte min hastighetsmätare :P ... Möjligen att jag kom upp i 185 km vid närmare eftertanke...

/Daniel
Ja Petter du fick ju upp lite fart i kärran. Det verkar som om du är ca en sek långsammare på åsen samt GR, tids nog är man väl omörd.-).

På mitt 1.31.9 varv på GR har jag 197 vekliga km som Vmax(tror mig vara lite tidig på bromsen)

I övrigt loggade jag loaded på ringen då jag satt med i bilen då Rickard Göransson körde. Hej vad det går, satt med en del varv, ett på 7.55min (fullt sprt auto varv) dock med 2.5 bars tryck runt om i depå efter, vilket är på tok för mycket. RG fick dock ner tiden en hel del vid senare försök med optimerat tryck.

Har 5 st intressanta splittar på ringen för de som vill jämföra sig:-)
Vi har 279km verklig fart på långa rakan(döttingerhöhe):-)
Dock blir bilen tyngdlös på väl många platser där den inte ska bli det, detta hämmar liksom lusten att ladda vidare:-(
En udda plats att bli helt tyngdlös på är vid broms uppför i tiergarten(banans snabbaste parti för de som har hår på bröstet). Vid broms här över de många ojämnheter som där finns, kort sagt bilen går upp i luften för bråkdelen av en sek, spännande, men verkligen inte som det ska vara på ringen.

Göte Sjögren
Visa användare
1.460
a_wingard73
BMW M3 3,2 Coupe -97
Jag va på GR och körde första gången i mitt liv nu i fredags och banan va helt otroligt kul och kräver väldigt mkt av både bil och förare! Garanterat fler besök dit!

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.