|
Sida 5 av 5
|
|
|---|---|
|
danragn Men det hänger mycket på utgångshastigheten ur kurvan in mot rakan. Flåklypa lär ha haft betydligt bättre fart än dig initialt på rakan. |
|
| Lite sent svar ;-) | |
|
Eller så stämde inte min hastighetsmätare :P ... Möjligen att jag kom upp i 185 km vid närmare eftertanke... /Daniel |
|
|
Ja Petter du fick ju upp lite fart i kärran. Det verkar som om du är ca en sek långsammare på åsen samt GR, tids nog är man väl omörd.-). På mitt 1.31.9 varv på GR har jag 197 vekliga km som Vmax(tror mig vara lite tidig på bromsen) I övrigt loggade jag loaded på ringen då jag satt med i bilen då Rickard Göransson körde. Hej vad det går, satt med en del varv, ett på 7.55min (fullt sprt auto varv) dock med 2.5 bars tryck runt om i depå efter, vilket är på tok för mycket. RG fick dock ner tiden en hel del vid senare försök med optimerat tryck. Har 5 st intressanta splittar på ringen för de som vill jämföra sig:-) Vi har 279km verklig fart på långa rakan(döttingerhöhe):-) Dock blir bilen tyngdlös på väl många platser där den inte ska bli det, detta hämmar liksom lusten att ladda vidare:-( En udda plats att bli helt tyngdlös på är vid broms uppför i tiergarten(banans snabbaste parti för de som har hår på bröstet). Vid broms här över de många ojämnheter som där finns, kort sagt bilen går upp i luften för bråkdelen av en sek, spännande, men verkligen inte som det ska vara på ringen. Göte Sjögren |
|
|
Jag va på GR och körde första gången i mitt liv nu i fredags och banan va helt otroligt kul och kräver väldigt mkt av både bil och förare! Garanterat fler besök dit! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.