|
Sida 1 av 5
|
|
|---|---|
|
Visst är det kul med bilar på film? :-) Youtube, vänsterklicka: Länk Flåklypa | |
|
hmm är det bilen som knakar så.. Jag vill köra där med min nya opel speedster :P |
|
|
Ha ha...det är stolen (Sparco EVO) som ligger emot B-stolpen och knarrar, ganska irriterande. Dessutom är det lite mynt i ett fack som skramlar emellanåt. :-) Flåklypa |
|
|
Jag tror att Speedstern har stor möjlighet att gå riktigt fort runt Gotland Ring. Är det en turbo eller sugis? Flåklypa |
|
pg_ice |
haha vilken larv bana. kunde dom inte ha gjort den mindre? fan du puttrar ju på en växel runt :) gokart ring skulle den heta |
|
Gotland Ring anses faktiskt vara en av Sveriges roligaste banor pga dess bredd, kurvvariation och kupering. Det kanske säger mer om Sveriges banor men jag tyckte den var svinkul, roligare än Kinnekulle, Gelleråsen och Midlanda iaf. Man är uppe i nästan 200km/h på rakan enligt dataloggen. Flåklypa |
|
| Bra kört Flåklypa och kul att du använder bilen det den är till för...heheh | |
| Gotland Ring är riktigt kul. Verkligen ingen larvbarna som man puttrar runt på en växel. | |
|
Ser skoj ut Flåklypa. Själv ska jag dit över kristihimelfärds och köra 2-3 dagar. Vilka tider körde du på? pg_ice Jag förstår att du aldrig besökt en bana. GR är 3,2km vilket är längre än alla andra svenska banor förutom Anderstorp som är 4km, näst längsta efter GR är långa Mantorp på 3,1km. Att du inte hör när flåklypa växlar visar bara hur lite du vet om bilar. Hur trodde du bankörnig var? En ovalbana på 2mil som man ligger i 300km/h i konstant fart varv efter varv |
|
|
Hej, Det var sanslöst skoj men vi var bland dom första som åkte där i år (22/4) så banan var fläckvis lite hal. Bästa tid blev 1.34.3 (och hela tiden sjunkande) med laptimern som syns i rutan. Jag ska definitivt dit i år igen! Bilen är helt original i chassiet och jag körde med slicks vid tillfället. Flåklypa |
|
|
Flåklypa Slicks lät skoj :-) Jag har bara kört på det en banträff och nu får man ju inte göra det på nästan några klubbträffar lägre tyvärr, så det är r-däck som gäller för mig nuförtiden 134.3 är ingen dålig tid och framförallt om det varit lite halt. Får hoppas att jag inte kommer allt för långt efter dina tider när jag ska ner då men det kan bli svårt ;-) Jag loggar ju banan med samma laptimer så då kan vi ju lägga våra varv på varandra och se vart vi kör oloka |
|
|
Ryk, Det låter skitkul att kunna jämföra loggarna emot varandra. Jag kan maila över banan och ett av mina bättre varv till dig så kan du jämföra spårval osv. senare. Är du intresserad av det så skicka ett powerpost. Flåklypa |
|
pg_ice |
ryk330xi din lilla nöt jag har besökt banor men inte gotland ring ok. du hör väl själv att han kör på en enpetare runt banan förutom på rakan då han lyckas få i en högre växel. jag står fast vid att det är en gokart bana sen får ju du tycka vad du vill det skiter jag fullständigt i. cheers grabben! :) |
|
pg_ice, finns det något annat än gokartbanor i Sverige? Vilka har du i så fall besökt? |
|
pg_ice |
banor med färre musse pigg svängar finns det ju. Mossen/Gelleråsen/långa Mantorp för att ta några,där kan man ju lufta ut lite mellan svängarna. fan här svänger det ju hela tiden,är banbyggarna rädda för hastigheter? då dom måste lägga dit svängar efter 50 meter? obs ta det inte personligt det är inte M3an jag dissar utan banan...haha |
|
Som sagt, det går närmare 200km/h på rakan innan inbromsning och det är ju faktiskt kurvorna man besöker banor primärt för. Jag skulle rekommendera att besöka Gotland Ring innan man dömer ut den för den är definitivt rolig! Flåklypa |
|
|
Jag har inte kört på mossen, men Gelleråsen har jag kört många gånger på och Gotland ring föredrar jag alla dar i veckan (om det inte vore för att det är mycket knöligare att ta sig dit). Mantorp har jag också kört på, vet inte på vilket sätt den skulle vara bättre än Gotland ring. Det är just för att det svänger så mycket, och finsn så mycket höjdvariationer, som Gotland Ring är kul. Den svenska bana som är roligast tillsammans med Gotland Ring är Knutstorp. Angående hastigheterna på Gotland Ring, titta här: Länk så finns det ett diagram nedtill där hastigheten framgår. Det kan tillläggas att Flåklypas varv gick snabbare än de som redovisas i diagrammet. |
|
|
BTW, Flåklypas tid innebär ett snitt på 122 km/h. Skall man hålla den snittfarten på Gelleråsen får man inte köra långsammare än 1:14. Hur många gör det, vid sitt första besök på Gelleråsen? Gotland Ring är inte särskilt långsam. |
|
|
Flåklypa Jag kontaktar dig på PP när jag varit på GR så kan vi jämföra, tror tyvärr jag inte kommer klara din tid då jag inte rikigt fått till det på den banan. Idag har jag varit på gelleråsen och ska även dit imorgon :-) Tog personligt bästa tid på åsen idag:-) pg_ice Jag tänker inte bemöda mig att diskutera det vidare med dig. Med din attetyd så kommer du nog inte få många vänner. |
|
|
Här är också ett varv med min gamla M3:a... Det går ganska så fort.. Länk /Daniel |
|
BadaBing |
Snygga varv ! hur har ni löst det med försäkringen...in case.. ? |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.