|
|
|
|---|---|
|
Har ett tag haft problemet på min 318is coupé -94 att mätarna faller och genast går tillbaka igen samtidigt som alla lampor tänds som när man vrider på tändningen. Detta har gått i intervaller, och nu sen ett par dar fungerar endast hastighetsmätaren, och miltal, trippmätare och serviceindikatorn lyser väldigt väldigt svagt, instrumentbelysningen funkar dock som den ska. Har sökt på forumet och fått tips om att kabelhärvan som går till bakluckan kan vara nött, jag har kollat och rört på den men utan resultat. Fick ett tips om att det är relät i ljusvredet, hade upp det igår, och undrar då om den stora svarta klumpen direkt bakom vredet är själva relät? För inget hände på instrumentpanelen vare sig kontakten satt i eller var urdragen. Kan jag då utesluta relät? Återstår då tipset om serviceindikatorkortet i instrumenthuset, men det har jag inte kollat då jag inte hade rätt verktyg när jag väl fått ur huset. Är det någon som har/haft likadant problem och vad var felet och hur löste ni det? | |
| du har provat o sökt inlägg för detta på forumet.du är inte den första med det här problemet här på forumet... | |
|
Du har ett par si-batterier på kombiinstrumentet som antagligen bör bytas.. Testa att söka lite mer.. Detta är ett vanligt fel på e36 som ja har förstått det. |
|
|
Jag hade precis samma fel tidigare. Läste då igenom bl.a. denna tråd: Länk Jag hittade en instrumentpanel för 500 och bytte ut kretskortet. Efter det fungerar allt finfint. (Anledningen till att jag bytte bara kretskortet var för att panelen jag hittade var budgetmodellen med klocka istället för varvräknare). |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.