|
|
|
|---|---|
bmw_turbo |
Jag har en 320i med en nyrenoverad och uppborrad 325i motor i. bilen går hur bra som helst när man står still men när man åker och bilen får lite motstånd går den riktigt ojämt, den hackar och rycker men helt plötsligt går den bra igen i några sekunder för att sedan börja krångla igen. Är det tändningen eller kan det vara soppan som är problemet??? Ps. någon som vet vilka färjer på kablarna till pumpen som motsvarar varandra, 320i -86 och 325i -88 (3 kablar vid styrboxen) Är mycket taksam för all hjälp jag kan få!!! BMW 320 E30 "Cartman Edition" -Liten, Fet & Ettrig |
|
vad har du gjort,har du kapat kabelhärvan?. har du bytt bränslefiltret. Det låter som det skulle vara bränslet som spökar. du skulle kolla upp vilket tryck du har,kanske du har ett litet läckage i nåt rör.=tryckfall. |
|
|
Hejsan, Det låter som det kan vara tankreturen från motorn som är igensatt.= Kolla om du har högttryck i tanken, det pyser när du skruvar av tanklocket. Kolla även bensinfiltret. Det brukar också sitta en grövre kabel med en kontakt på undersidan av insprutningen, mot motorn till, Är det ärg och fukt i den, går motorn illa. Så var det på min 320-88. Lycka till. |
|
bmw_turbo |
Tack för tipsen skall kolla upp detta! BMW 320 E30 "Cartman Edition" -Liten, Fet & Ettrig |
bmw_turbo |
Nej jag har inte kapat härvan men dessa kablar kommer ut ur kabelstammen precis innan boxen, jag tror att de är styrningar till pumpen BMW 320 E30 "Cartman Edition" -Liten, Fet & Ettrig |
bmw_turbo |
Upp BMW 320 E30 "Cartman Edition" -Liten, Fet & Ettrig |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.