|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag fick min stötfångare fram omlackad samt en vänster framflygel efter en liten krock, eller snarare en påbackning. Jar har sett att man inte passat bitarna helt utan vill att de skruvar om det igen. Jag orkar inte åka dig just nu o väntar till hösten, tänker då samtidigt få min bakre kofangare bytt efter en annat tråkigt besök av parkeringsmarodörer. Jag undrar hur länge jag kan vänta med att få delarna justerade inom den garantitid de har på jobben?, det va på en BMW-verkstad o jobbet gjordes nu i vintras 2006/2007 Är garantin 1år på utfört arbete? | |
| 1år på arbete, 2 år på delar brukar det vara. Mvh asken | |
|
Asken: Är du salongsberusad? Ugglan: Åk tillbaka direkt för säkerhets skull. |
|
|
Tack för svar. Mjo, kanske åker dit lite tidigare än tänkt. Tanken är att jag har 2 år på mig att fixa skadan baktill som för den delen är ganska liten. Om jag fixar den nu för 2000kr i självrisk så kanske det snart kommer någon annan drummel o kör in i mig på parkeringsplatsen, o då får jag gör om allt med en ny själrisk, för dyrt... Tänkde därför vänta till hösten med fixa skadan bak, o samtidigt be dem justera delarna fram. Annars kanske de blir kinkiga om jag åker dit för "det lilla" justeringsfelet som de själva säkert tycker ser bra ut. Ska fundera på saken...kanske blir en vända snart istället. |
|
|
Garanti är en sak, reklamation en annan. Du måste påvisa fel och brister inom skälig tid, så mitt råd till dig är att kontakta verkstaden snarast. Ni kan säkert komma överens om en tidpunkt som passar dig :) Mvh/ Niclas |
|
|
Kane: Wappade...:) Berusad var för länge sen jag var:) Mvh Asken A true man listen twice as much as he speaks. |
|
|
Så sannt, reklamation är de det handlar om, så jag måste nog pallra mig dig snart, om det inte är försent redan. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.