|
|
|
|---|---|
|
Efter en lång resa genom tyskland med bil och släp kom vi äntligen fram till vetterlingen som ligger i schweiz. Där skulle vi hämta bilen hos en av pappas kompisar som har hand om 8serie klubben (www.clube31.de). Väldigt trevlig snubbe med många 6 och 8 serie bilar :). Dagen där på började allvaret att sammla ihop alla delarna till bilen men det var riktigt roligt och lärorikt. Har nu bilen hemma och har gjort den klar för lackering men har en liten fråga. Kan man få tag i listerna som går övanför bakrutan som går längst taket? Testade att ta av dom på min gammla -77 men dom gick itu :( Alla tips är välkommna ;) Bilder kommer snart Mvh Andreas | |
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
BMW kan få fram dom! MVH Patrik "När man står med båda fötterna på jorden,har man ofta bilen på bilverkstaden!" |
|
Jag vet inte om jag förstår vilken du menar, är det den här? Länk Min erfarenhet är att BMW Sverige håller bättre priser än det som står på realOEM Sextrettifemman Länk |
|
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Håller med GooCart! Började handla massor med begagnade delar och nya från andra än BMW,när jag påbörjade min renovering av M635:an! Men har sedan några år tillbaka, endast handlat originalgrejer från bilcentralen,och ibland blir man faktiskt förvånad över att vissa saker inte är alls dyra till E24:an!! Men det mesta är ju det! =( MVH Patrik "När man står med båda fötterna på jorden,har man ofta bilen på bilverkstaden!" |
|
Tack så mycket killar men det är inte dom i [LÄNKEN] som jag menar. Det är dom som går runt dörrarna kan man säga.. Det finns bland annat vattenkanaler i dom :) vid den bakre rutan. Är nog inte så bra på att förklara med BMW hadde dom ej :/ MVH Andreas |
|
|
Jag är nog lite trög i dag för jag förstår inte vilken list du menar. Kolla igen realOEM så hittar du garanterat det du söker. Sextrettifemman Länk |
|
| Tror det är denna han menar Länk | |
|
Om det nu är dom så finns dom att köpa på BMW. Relativt enkla att montera. Se bara till att sätta "tejp" över skruvarna för vindavvisaren när du knackar fast aluminiumlisten. Annars är det risk att skruvskallarna gör märken genom den tunna aluminiumlisten. Sextrettifemman Länk |
|
Om BMW säger att de inte har dem,snackar de dynga!!! Vissa artiklar till E24:an har utgått! Men knappast något av de listerna runt om!! Tysklandsbeställning för BMW!!! Jag fick nyligen hem täcklisterna som sitter över skruvinfästningarna på regndalen,och det tog ungefär en vecka att få dem från BMW! MVH Patrik "När man står med båda fötterna på jorden,har man ofta bilen på bilverkstaden!" |
|
Aaa där är dom jue! :) På bmw sa dom att dom inte fanns att beställa men ska nog åka dit igen med nummret. Var det lätt att montera dit dom patrik? tack så mycket för eran support :) dags att riva lister! Mvh Andreas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.