AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
720

Omlackering ny färg!

Ny
178
Nydell
BMW 123D M-Sport 2008
Hejsan!

Jag ska efter mindre krock lackera om hela min e30.
Tanken var att den skulle bli svart i stället, men jag vill inte ha halvsnyggt där de e rött när man öppnar dörrarna osv.

Går det att skärma av inredningen vid lack eller måste allt rivas ut?
motorn måste ut för o lacka där, trunken måste rensas o då måste baksätet också ut men de e inget större projekt.

De jag inte vill göra är att rensa hela bilen på kablar/mattor inredning går det att få snyggt utan att göra detta eller måste jag riva hela bilen?

//Nydell
Ny
178
Nydell
BMW 123D M-Sport 2008
nån som har koll?

//Nydell
Beror väl helt på ambitionsnivå. Prata med en lackerare.
Enklast är väl att hänga av alla dörrar luckor rensa dem. sedan av med gummilisten runt dörrhålet och maska runt den innifrån. Ut med motor och alla hjälpagg/ hänga dem i mitten av motorrumet.
Det är ju inget litet jobb, jag har funderat på det flera ggr men avstått då det hade blivit för mkt arbete. Men hade jag haft en skada som du hade det kanske varit en extra motivator.

-Phil
Fram och bakruta måste också ur.

-Phil
E
1.156
E
320 ci cab -04
I princip allt måste ur om du skall hellackera eftersom bilen är lackad även invändigt. Det blir inte snyggt om du inte gör det ordentligt. Lyft på mattorna i bilen så skall du se att det är lackat även där. Under reservhjulet är det också lackat! Ta bort alla lampor all el etc etc.

Nu har du chansen att få en riktigt fin E30. Och sen - lacka inte i garaget- det blir inte bra - bilen måste in i lackbox och lackas av ett proffs. Att lacka så det blir jämnt och snyggt är en konst som tar tid att lära sig och kräver kontinuerlig rutin.

Men när du ändå är igång så lägg några extra lager klarlack med mattslip i mellan så blir det riktigt snyggt!

E

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.