|
|
|
|---|---|
|
En kompis cabbes fönster på passagerarsidan trillade ner i dörren. Hjälpte honom att ta ner dörrsidan och vi såg att det var de 2 plastbitarna som går i en skena som gått sönder båda två. Han köpte 2 st nya på bmw som man fick med en sån "lås-pinne" till. Vi satte dit det nya och så o allt funkade när vi tog upp rutan. Men när vi tar ner rutan så hoppar de loss från dessa plastklossar hela tiden. Det e som om att "kulan" på axeln inte kommer så långt in i hålet o klossen som den borde. Det klickar till men vill liksom inte sitta kvar. Nån som varit med om samma problem? och har en lösning? Tack på förhand! // M.V.H. Daniel | |
| Har gjort precis som er, dock med en E36 sedan men det verkar vara samma typ elhissar...Hade samma problem som er tills jag blev lack och tryckte som f-n och då satt dem..!! Prova att "vålda" LITE, dem nya plastklossarna är stenhårda så dra på lite fett innan så fixar det sig nog..!!! | |
|
Tack för ditt svar. Tycker att vi tryckt in så hårt man kan men tydligen inte. Får väl ta i lite mer och prova på så sätt. =) // M.V.H. Daniel |
|
| Hej på er,bytte precis mina vita ploppar med, hade ett helsike att få dom att sitta kvar, filade upp hålen lite på mina plastploppar och nu sitter dom på plats i alla fall, verkar som hålen i dom nya är för små, lycka till. | |
| Har bytt sånna på ett par bmw:s och om jag minns rätt fick jag klämma dit dom med en polygrip har jag för mig. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.