AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
886

E36: Fönstret hoppar ur plopparna i axeln.

Sp
3.093
Spajjjs
330e Touring -22 Mineral grey
En kompis cabbes fönster på passagerarsidan trillade ner i dörren. Hjälpte honom att ta ner dörrsidan och vi såg att det var de 2 plastbitarna som går i en skena som gått sönder båda två.
Han köpte 2 st nya på bmw som man fick med en sån "lås-pinne" till. Vi satte dit det nya och så o allt funkade när vi tog upp rutan. Men när vi tar ner rutan så hoppar de loss från dessa plastklossar hela tiden. Det e som om att "kulan" på axeln inte kommer så långt in i hålet o klossen som den borde. Det klickar till men vill liksom inte sitta kvar.

Nån som varit med om samma problem? och har en lösning?

Tack på förhand!

// M.V.H. Daniel
je
13
je200
325i 91
Har gjort precis som er, dock med en E36 sedan men det verkar vara samma typ elhissar...Hade samma problem som er tills jag blev lack och tryckte som f-n och då satt dem..!! Prova att "vålda" LITE, dem nya plastklossarna är stenhårda så dra på lite fett innan så fixar det sig nog..!!!
Sp
3.093
Spajjjs
330e Touring -22 Mineral grey
Tack för ditt svar. Tycker att vi tryckt in så hårt man kan men tydligen inte. Får väl ta i lite mer och prova på så sätt. =)

// M.V.H. Daniel
Mi
69
Mietek
BMW 318IA-92
Hej på er,bytte precis mina vita ploppar med, hade ett helsike att få dom att sitta kvar, filade upp hålen lite på mina plastploppar och nu sitter dom på plats i alla fall, verkar som hålen i dom nya är för små, lycka till.
ca
282
carlsson535
328ic-97
528ia-97
Har bytt sånna på ett par bmw:s och om jag minns rätt fick jag klämma dit dom med en polygrip har jag för mig.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.