AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
850

"hes" m5 92

Visa användare
64
struggling
tds 525 -93
M5 Touring -92
köpte en min första m bil för snart en månad sen... å tycker att när man startar den låter den lixom hes... låter som de skulle va nått vid grenröret som gör de... efter ett tag när den stått o gått så släpper de... de kanske e helt vanligt...är de nått som hjälper till vid kall start el nått??

någon som vart med om de el e de helt normalt..???

struggling
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Du kanske tänker på luftpumpen? Den låter en del när bilen är kall för att sedan sluta när man kört en kortare sträcka. Detta är fullt normalt.

//Schnitzer
Visa användare
64
struggling
tds 525 -93
M5 Touring -92
de låter som om de skulle va tex ett spjäll som stängde för halva avgasystemet.... hmmm vårt o förklara... sitter de nått i grenröret???

struggling
au
362
audidriver
540iAT -97
Hehe
Jag har också precis köpt en M5 och har också funderat över detta. En jobbarkompis var ute och tittade på bilen och konstaterade att jag hade hål i avgassystemet. DYRT tänkte jag och gled hemåt, men jag hade för mig att jag läst nåt liknande här på forumet så nu är man glad igen!
Gemini__
Det är nog bara luftpumpen, den väsnar rejält. Inget att vara orolig för.

//Thomas
M6
5.185
M635 forever
Swe E24 M6/M635 register

E24 M635Csi -84
E34 535i -92
E87 120D -08
E61 535D LCI -08

BMWCS #5984
BMWSC #481

Och den brukar ge ifrån sig ett väldigt uppmärksammande ljud,särskilt då man inte vet vad det handlar om!
När jag hörde brorsans första gången,tyckte jag den lät som en trimmad motorcykel!

MVH Patrik

"När man står med båda fötterna på jorden,har man ofta bilen på bilverkstaden!"

Visa användare
64
struggling
tds 525 -93
M5 Touring -92
tackar tackar... man va liite orolig över de där//
mvh jompa

struggling
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.