AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.034

Frågor om AC:n kyler inte !

Visa användare
214
oset_olholm
525 IA -95
Hejsan har nu under dom senaste varma dagarna kännt att min ac inte kyler, tror ja i alla fall (kanske är psykologiskt) trycker på knapparna som jag tror jag ska och känns inte som den kyler som den ska, vad kan detta bero på ?? ac: fylldes för 1,5 år sedan så borde inte vara tom och vore den de ska inte lampan tändas när ja trycker på knappen väl ?
Magooza
Lampan lyser ändå, troligt är att du har något läckage någonstans.
Åk till någon kylfirma o be dom fylla på, sen är det bara att hålla tummarna att läckan inte är allt för stor, så att all gas läcker ut direkt, utan håller sig under sommaren ialf.
i värsta fall läcker gasen ut direkt och du är några 100 fattigare.
To
290
Touchdown
328i Cab -98
Jag trodde att ACn lagt av på mn 6 mån gamla E61 så jag ringde till BMW för att boka tid. De sa då att jag skulle kolla om klimat var inställt på "sommarläge"!? Annars kommer det bara varmluft. Han nämnde också att på "gamla" 5-seriebilar så fick man göra detta manuellt med nåt reglage nånstans. Skulle kunna vara det som är felet på din kanke ???

/Touchdown

Fr
1.140
Freude am Fahren
330E xdrive touring -25
"Sommarläge"? har jag aldrig sett. Är det något nytt? När uteluften är varm så kyler min ACC utan någon omställning av funktionen.
To
290
Touchdown
328i Cab -98
Det instr jag fick var att gå in på Klimat på iDriven och kolla om "gubben" var röd eller blå. Var den röd=vinter, blå=sommar.

Måste säga att jag också blev lite förvånad, trodde detta gick helt automatiskt..

/Touchdown

Fr
1.140
Freude am Fahren
330E xdrive touring -25
Aha, då har de uppdaterat funktionerna i I-driven för någon gubbe har inte jag, bara en massa knepiga möjligheter att förjustera styrkan i utblås uppe nere osv.
He
3.464
Hewi
530iM-00 Immolarot II
118D-08 Karmosinröd
Troligen har du fått punktering på kondensorn , kolla om ac-pumpen arbetar när du har ac:n påslagen(magnetkopplingen drar så hjulet innanför/utanför remhjulet snurrar med) gör den inte det så har du nog för lågt tryck pga läckage.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.