|
|
|
|---|---|
|
Hejsan, var ute på VAG idag och kika bil med en polare, sa på skoj till en säljare att " Ja ni skulle väl inte ge mycket för min i inbyte väl?" så fråga han va de var för nån så sa ja de, jo men vänta ite bmw har vi bra koll på, så kom en annan säljare och presentera sig och sa att han jobbat som Bmw säljare i 8 år....och så kika vi på bilen för skoj skulle och ja han hade ju bra koll på vad de var som var extra utrusting och så, sen ja vad tror du ja kan få om ja säljer den då sa ja ....hmmm ja så där 50-60 000 borde väl gå väl..... Känns som han hade dålig koll eller så har ja toltalt undervärderat min älskling =) | |
|
Var det en 525 ia -95 |
|
| Hoppas att det är och inte var, Men ja de är en 525 ia 95a, Stora klima sportskinn sprotratt som enligt nån här på forumet är väldigt ovanlig osv... | |
|
30 000 kr ligger annars en 525i - 95 på idag, 50 000 kr tycker jag är fantasipris. ________ Bilblogg: Länk |
|
| Hoppas att ni observerar smile tecknet efter min slutmening att annars kanske ja undervärderat älsklingen....jag förstår att han väl troligen var uppe och sväva i de blå med dom summorna tyckte bara de var roligt att han sa de....menar skulle ja åka ut och fråga om han bytte in den då kanske ja fick 45000 i inbyte låter väl inte helt otroligt om han värderar till 50-60....bra affär för mig...synd bara att ja inte vill ha något hos honom :P | |
|
Låter mer som om man får 19.000:- i inbyte. Tänk på att en ny bil (BMW) ger ett nettopris på minst 20-40t under listpris 50-60t är det ingen som betalar om den inte gått typ 1.300 mil och är en utställningsbil.... |
|
|
Nu tror jag inte att en eventuell affär hade slutat med ett sådant inbytespris. Dels så hade säkert säljaren hittat fel som drog ned inbytespriset vid en närmare inspektion och sedan så hade den rabatt som alltid finns på nya bilar blivit klart mindre. Så i slutändan hade det mycket väl hamnar kring de 30'... Det är tyvärr så en del jobbar. ---- BMW CS #6212 I väntan på min nya ögonsten - E61 530iaM Platingrau |
|
|
50000 för en 525 95 är på tok för högt pris. En bil handlare skulle väl inte ge mer än max 15000 för en sån. Den är ju trots allt 12 år gammal |
|
| Värst va alla hade åsikter om detta då, jag skrev ju denna tråd för att jag tyckte handlaren hade helt åt helvete fel =) | |
|
Nix,inte hade han fel inte :) En 525:a E34 sen årgång är ju en av BMW's bästa modeller någonsin och då bör ju iaf en -95:a vara värd minst 50 papp :) Hur fin o bra bil som helst,icket jämförbar med div "S40/S60 osv osv ;) Mvh Janne. |
|
| Jaja jag skiter rätt kapitalt i vad den är värd i alla fall, älskar den och den ska inte säljas och verkligen inte bytas in till nån jävla folkvagns förmån! Tror den får bli grundplåten i ett livslångt samlande på den ädla bilen bmw e34 | |
|
Helt rätt inställning :) Mvh Janne. |
|
|
Du blev inte lockad då?, att byta till en ny grå ordinär golf 1.6? Hur kan Sveriges alla hyrbilsföretag ha fel? alla har ju den modellen för uthyrning, skojig bil... Jag gissar att när alla "papper" och "avdrag" varit klara så hade din 525:a bytts in för c:a 15-16.000.. Han som snackade om 50 hade nog inte alla pållar i stallet...Troligtvis var det ingen anställd säljare på VAG heller. eller hur? ;) /L |
|
| Leffo: Snacka inte skit om Golf 1.6, jag har fått upp en sån på två hjul under mina dagar i hyrbilsbranschen =) Håller med om din inbytesvärdering, 15 är nog vad man kan få. Snygg och fräsch 525 för övrigt. | |
|
Jag snackar inte skit, jag sa ju att den var skojig... ;) /L |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.