|
|
|
|---|---|
|
Har en 328i Touring -00 som när den är kall dippar kraftigt på tomgång med jämna intervall , ibland stannar den helt. Problemet försvinner när motorn blivit varm. Någon som vet vad detta är, tacksam för svar! | |
| Same shit på min fast den har aldrig stannat, jag väntar som du med spänning på ett svar :-) | |
| Hade samma problem på min förra 328:a men den stannade aldrig.. Länk | |
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Kan det möjligen ha att göra med vevaxelgivaren,eller en tändspole som håller på att ge sig! MVH Patrik "När man står med båda fötterna på jorden,har man ofta bilen på bilverkstaden!" |
|
förmodligen någon lambdasond/givare. tappar ni effekt med? ///Bimmarkomanen |
|
|
Hejsan! Min har varit sån sen jag köpte den. Försvinner när den blir varm och går hur bra som helst i övrigt. Har hört att några andra blivit av med problemet genom en uppdatering av programvaran? //Jonas "Det finns två bra bilar - En ny BMW och en begagnad BMW" |
|
|
Min går klockrent i övrigt, skulle vara skitkul om någon med säkerhet kunde säga vad felet är... |
|
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Har du gjort något diagnostest på den? Annars är ju det alltid en bra början! MVH Patrik "När man står med båda fötterna på jorden,har man ofta bilen på bilverkstaden!" |
|
Ännu en 328 -00 som uppvisar samma fenomen. De händer dock sällan och då alltid innan motorn är varm, och oftast om den har stått ett par dagar utan att bli körd. Den går absolut perfekt annars, perfekta avgasvärden mm, samt är snål på soppa trots stundtals blyfot BMW CS #5139 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.