|
|
|
|---|---|
mag |
Har planer på att uppgradera bakbromsarna hör hört att man kan plocka över M5ans bromsar hyfsat enkelt men det var nån annan moddel som hade samma bromsar bak också 540? Är det något man måste modda för att lyckas smidigt med detta? Tacksam för svar Mvh Magnus |
|
låter inte som nån större ide att byta bakbromsana.. nöjd dig hellre med original som är slitzade lr liknande..så byter du till M5ans frambromsar istället.. det borde ge en bättre effekt. /mvh jocke |
|
mag |
Nja, har fått rådet av ett par som kör en del bana att det är bra. Naturligtvis ska jag byta frambromsarna också, har en uppsättning främre bromsar till en M5 -90a liggande. Men Tack ändå, någon som vet om det är bökigt? mag |
|
Jag har uppdaterat bromsarna på min e-28, bak kör du med m5/540 skivor (samma skiva) och 540/740 oken. Delarna passar rakt på, dvs ingen ombyggnad. Ett tips är att du byter huvudcylinder till en från 750 e-32 samtidigt. Jag har kört lite på bana med min uppsättning och det funkar perfekt (750 huuvudcyl, fram, e32 750 4 kolvsok och dito skivor "autobhan bromsarna" och bak 540 ok och skivor bak) |
|
mag |
Tackar o bockar, kanon precis vad jag hört innan, tänk vad minnet återväder fort när man hör det igen ;) 750ans Huvudbromcylinder var en ny ide dock, passar den också rakt av ? //Magnus |
| Ja den passar rakt av ! | |
mag |
Då är det bara att leta upp lite delar då :) Tackar //Magnus |
mag |
Nu har jag alla delar ska sätta dit dom imorgon, det blev 750 autobhan bromsar istället, lite fetare än tidiga M5or :) + att det står BMW på oken :D. Kom att tänka på ett problem dock, bör man byta bromssköldarna, får en känsla av att dom tar i annars. Frågan är om 750ans bromssköldar passar, annars får man väl bocka ut dom gammla bara. Tacksam för svar //Magnus |
|
Hallå igen. Jag missade att nämna bromsköldarna passar inte mot autobhan skivorna, du kan moda dom som sitter där, eller ev sätta dit dom från 750, eller göra som jag gjorde, bara slita bort dom helt. Jag provade inte den varianten om 750ans bromssköldar passade, men det är säkert inte helt otroligt att dom gör det, men om du verkligen vill ha dom kvar så klipp bort lite av kanten på dom. MVH Pelle cs4605 |
|
mag |
Så våldsam du låter ;) Nån nytta gör dom väl ? Blir väl plåtsaxen då eller muskelstyrka :) Tackar o bockar //Magnus |
|
Jo någon nytta ska dom kanske göra..men jag kan inte komma på det....ska du uppdatera restaen av bromsarna nu oxå eller du nöjer dig med fram axlen? MVH Pelle cs4605 |
|
mag |
Nej nej skivor och ok på väg kommer imorgon med tur, blir efter ditt recept med 540 ok + skivor bak. 750ans huvudbroms cylinder har jag redan köpt men ej monterat, ska vara ATE antar jag ?, girlingen såg kostig ut. Tackar för tippsen :) Vet du var man köper hårda bussnigar ? Vika bör man byta till hårdare ? Efter bussningar är det fjädrar och dämpare på tur, lutar åt KONI ställbara och Eibach eller Oljemarks fjädrar. Några andra ider ? Sen motor och kosmetika, men det får bli nästa vår (hoppas jag om inte motorn rasar). Sen ska det ut o gasas med BMWsport club är tanken :) Och ev endel dragrace också, fast det är inte prio 1 Funderar på att försöka hinna med ett race i år för att öva upp den mediokra ban körskickligheten :), gärna en förarkurs också :) //Magnus |
|
Jag har ate huvudcylinder i min...passade perfekt utan att ändra något. Jag har sökt efter hårdare bussningar till e-28 men det verkar vara svårt att hitta, ett alt är att några går ihop och får det tillverkat??? Mna kan iofs svarva ner 750 bussningar, men dom går ändå vid bankörning...just nu så har jag allt nytt i framvagnen...men jag vill ändå ha hårdre bussningar. ska du byta k-hämmare oxå? Jag kör med m5 och det gjorde väldigt stor skillnad. MVH Pelle cs4605 |
|
mag |
Jo jag ska byta kräng hämmare har blivit tippsad om M6ans, då måste man dock svetsa lite. Ska försöka ta mig till brostugan (strax utanför sth) och höra vad han med M6 krängarna har för bussingar mm, om han är där, glömt bort vad han heter dock. //Magnus |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.