AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.202

Chip til 320d 2002 150 HK

Finns det någon som har chippat en 320d ?? Inte med box !!!
Nu är det här iofs till 120d med 163hk motorn, men jag kan varmt rekomendera ESS.

Citerar mig själv från en anna tråd
" måndags var vi och hämtade M3 hos ess i Norge och då passade jag på att chippa 120d som vi köpte för ett litet tag sedan. Kan bara säga att bilen blev som en ny bil :D Orginal är det 163hk och nu är det lite drygt 200hk. Bilen blev enormt mycket piggare.

Testade bilen 0-100km/h 30-120km/h och 70-140km/h innan och efter chipning. Självklart på samma sträcka. Tiderna togs med en driftbox och blir väldigt exakta och på verklig hastighet, alltså inte hastighetsmätaren och tidtagarur. [url][LÄNK]

innan efter diff
0-100___9,1_______ 7,7____1,4
30-120__11,9______ 9,8____2,1sek
70-140 13,2_______10,8___2,4sek

Jag har ju kcr-box i 330 som jag ska slänga ur och skicka styrboxen till ess så dom får chippa den med. Det är ju en sak mindre som kan krångla om man skippar boxen + att den höjer bara trycket i comonrailröret. Chip justerar dom alla parametrar och man slipper defenetivt svartrök som lätt uppstår med box.

bild på bilen

[URL=[LÄNK]

Jag kan varmt rekomendera ESS, dom vet verkligen vad dom håller på med och är alltid tillmötesgående"
Låtar bra. jag är från Danmark och jag har sett at det finns et ställe i Köpenhamn där jag kan få ess-chip.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.