|
|
|
|---|---|
| Finns det någon som har chippat en 320d ?? Inte med box !!! | |
|
Nu är det här iofs till 120d med 163hk motorn, men jag kan varmt rekomendera ESS. Citerar mig själv från en anna tråd " måndags var vi och hämtade M3 hos ess i Norge och då passade jag på att chippa 120d som vi köpte för ett litet tag sedan. Kan bara säga att bilen blev som en ny bil :D Orginal är det 163hk och nu är det lite drygt 200hk. Bilen blev enormt mycket piggare. Testade bilen 0-100km/h 30-120km/h och 70-140km/h innan och efter chipning. Självklart på samma sträcka. Tiderna togs med en driftbox och blir väldigt exakta och på verklig hastighet, alltså inte hastighetsmätaren och tidtagarur. [url][LÄNK] innan efter diff 0-100___9,1_______ 7,7____1,4 30-120__11,9______ 9,8____2,1sek 70-140 13,2_______10,8___2,4sek Jag har ju kcr-box i 330 som jag ska slänga ur och skicka styrboxen till ess så dom får chippa den med. Det är ju en sak mindre som kan krångla om man skippar boxen + att den höjer bara trycket i comonrailröret. Chip justerar dom alla parametrar och man slipper defenetivt svartrök som lätt uppstår med box. bild på bilen [URL=[LÄNK] Jag kan varmt rekomendera ESS, dom vet verkligen vad dom håller på med och är alltid tillmötesgående" |
|
| Låtar bra. jag är från Danmark och jag har sett at det finns et ställe i Köpenhamn där jag kan få ess-chip. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.