|
|
|
|---|---|
|
TJA HAR ETT LITET PROBLEM JAG UNDRAR OM FLÄKTEN UTE PÅ KYLAREN SKA GÅ HELA TIDEN NÄR AC ÄR PÅ ELLER ÄR DEN TERMOSTAT STYRD. FÖR MIN HAN GÅR INTE. TACKSAM FÖR HJÄLP | |
|
hmm, ja min fläkt går när ac´n är igång, då är din trasig =( Soul |
|
| tack för svaret då får jag köpa ny då. men vad är den till för | |
| kyla, ta bort värmen i kondensorn när bilen står stilla! funkar inte fläkten = använd inte ac´n | |
| fick höra att man kan ha ac'n på sålänge man har lite fart. i kökörning får man stänga av. | |
| Man kan men det KAN också slita en hel del på kompressorn då den inte kyls ordentligt. Ingen idé att chansa, byt fläkt innan systemet körs. | |
| Var hittar man billig sån då? kostar över 2000kr på bmw och sen när man ska byta måste man väl bort med hela stötfångaren antar jag? | |
rsarits |
Tyvärr är den dyr även "pirat", men kolla skrotarna, någon bör det finnas. Och ja, man måste ta bort stötfångare och grill, men det är enkelt på E34, det borde vara enkelt på E39 också. |
| bruker gå att renover den befintliga. plocka isär och Smörja upp den och ev. byta motståndet som brukar gå sönder när dom kärvar ihop.. kostnad runt 200kr | |
| Min var heldöd. Jag testade med att byta motstånd men det var bortkastade pengar, blev tvungen att köpa en helt ny. Köpte en från tyskland för 1.600kr | |
| hur jobbigt var det att plocka ner stötfångaren highway? | |
|
Jag bytte min fläkt på en timme det går fort att plocka ner allt. Gör inte som jag unan köp en ny fläkt jag köpe först en på skroten men fick tyvärr riva alt efter bara ett år för då gick den igen. Tror den kostade runt 2000 kr på Bmw. |
|
|
Här finns fläktar som passar E34 och en del årsmodeller av E39 vilka kan de tala om vid telkontakt..man behöver bara göra några fästöron Länk |
|
| okej tryffen, du skulle inte kunna skriva ner lite snabbt var skruvarna sitter? | |
|
Jag skall kolla om jag kan få ut beskrivningen i pdf-format från service datorn. Kollar dett när jag kommer hem. |
|
| En fråga, blir det bättre om man trycker bort snöflingan på ACCn? För snöflingan intryckt gör väl att den avfuktar luften? nån som kan förklara vore tacksamt | |
|
Jag har inte lyckats skriva ut papprena. Min acces har slutat fungera. Trycker du bort snöflingan så stännger du av din AC. Det är rätt att ACn torkar upp luften när den kyls jag vet dock inte varför. |
|
| ok då vet jag. ang stötfångaren verkar de bara va de två stora torxarna samt skruvarna i hjulhusen, o så se till o koppla loss kablar o slangar till dimljus och strålkastarspolare. verkar hyffsast enkelt. tycker det är surt att skrotarna ska ha runt 1200 spänn för en fläkt som hängt med i 20.000mil.. | |
| beställde fläkt från en skrot då bmw tydligen skulle ha 3000 för fläkten! hoppas det går smidigt o montera. | |
|
Den torkar luften pga. fukten i luften kondenseras på förångaren och rinner ut under bilen, ni har säkert sett att de kan bildas en pöl under bilen efter man pakerat någonstans? (och givetvis kört ac:n) På e34 är det också enkelt att plocka bort fronten, ta bort de svarta hörnlisterna, och bakom dem sitter det 2st bultar per sida. Lossa dem, sen finns det ytterligare fästen på höger och vänster sida, just framför hjulhuset. Vrid bort plastplupparna med en mejsel, sen ska kofångaren dras rakt åt sidan, dessa fästen är i plast och går lätt sönder, vilket jag lyckades med. Sen släpper man bara ner spoilern på marken, sen kommer man åt fläkten, dock lite trångt iaf. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.