|
|
|
|---|---|
|
Blev far,köpte hus... ja några av er känner säkert igen sig? Behöver nu större BMW o letar 5-serie touring,tittar på 520 med M-sport paket. Någon som känner till vilken årsmodell jag ska titta extra på,dvs.har det skett några stora förändringar under tiden den tillverkats? Micke Skalman | |
| du kanske redan har läst begagnatguiden på power? | |
| vilken modellserie hade du tänkt? e34, e39 eller nyare? begagnatguiden/modellguiden har nog svar. | |
|
286 hk, V8 - 125 000 kr Länk Det är dock ej jag som säljer den. ;-) |
|
|
Hade tänkt mig E-39a. Ska kolla begagnatguiden också innan jag går vidare... Ringde BMW Danderyd idag för prisuppgift,dragkrok,något förvånad 13.000 sek vill dom ha!! Är inte det hutlöst dyrt? Tack för svar,tar gärna emot fler tips. Micke Skalman |
|
|
Monterade drag på min E39 förra helgen. 4500 kr för draget + 1000 kr för montering + 380 kr för regbesiktning + 780 kr för ny plastlist med lucka för draget till M-sportpakletet. Summa: 6660 kr. Draget är Westfalia och samma som BMW monterar original. Skicka PowerPost om du vill ha mer info. När det gäller E39 Touring så kom en sk facelift fr o m modellår 2001 vilket bl a innebar nya fram och bakljus samt lite andra lister. Det var även från detta modellår som det gick att få M-sportpaket till Touringmodellen. Om du funderar på 520i så rekomenderar jag en med den nyare 2,2 litersmotorn som ger 170hk. Den är inte överdrivet pigg men betydligt trevligare än den gamla på 150hk. Går du upp på 525 eller 530 så får du motorer som ger lite mer tillbaka. Blir ju aningen dyrare desta större motor man väljer men skillnaderna är inte oerhörda mellan 520/525/530. ___ //Ulf |
|
|
Köp 523 170 hk istället för en 520 2.2 170 hk, skillnaden är mycket stor. Det är vridmomentsfördelningen över varvtalsregistret som gör skillnaden. Skillnad i premie och förbrukning är så pass små att det lönar sig att satsa på en 523. Om du vill ha en faceliftad E39 så rekommenderar jag 525 före 520. Givetvis är 530 roligare men driften blir då lite dyrare. I stora drag kan man väl sammanfatta det så här: (tillverkningsdatum) 09/98 - M52TU introduceras == DubbelVanos 09/98 - Övergång till CAN Bussar (inte helt 100% säker) 09/98 - M62TU introduceras 09/00 - Faceliftad kaross 09/00 - M52 pensioneras - M54 tar över 09/01 - DSC standard på samtliga svensksålda modeller ________ Bilblogg: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.